Atak phishingowy na użytkowników Allegro
2011-08-24 13:46
Wiadomość wysłana przez cyberprzestępców do użytkowników Allegro © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ataki phishingowe 2011-2013
Wiadomość e-mail wysyłana przez cyberprzestępców w ramach najnowszego ataku phishingowego dociera z adresu allegroreply@post.com (adres ten nie należy do serwisu Allegro), jej temat to „Promocja Allegro!”fot. mat. prasowe
Wiadomość wysłana przez cyberprzestępców do użytkowników Allegro
Wiadomość wysłana przez cyberprzestępców do użytkowników Allegro
Jak widać, język użyty w wiadomości charakteryzuje się niedbałym stylem i brakiem polskich znaków, co od razu powinno wzbudzić czujność potencjalnej ofiary ataku. Z drugiej jednak strony, wiarygodności może dodawać logo Allegro w nagłówku wiadomości oraz użycie przez cyberprzestępców wizerunku Organizacji Narodów Zjednoczonych i Facebooka.
Wiadomość zawiera adres e-mail, na który rzekomy zwycięzca ma wysłać specjalny kod oraz swój numer telefonu. Po kliknięciu odsyłacza na ekranie pojawia się okno nowej wiadomości e-mail, otwierane w domyślnym programie pocztowym. Wiadomość nie zawiera żadnych szkodliwych programów, ani też nie kieruje użytkowników do zainfekowanych zasobów online. Atak jest zatem bardzo prymitywny, a cyberprzestępca wydaje się mieć nadzieję, że użytkownicy Allegro tak po prostu wyślą mu swoje numery telefonów.
Kaspersky Lab Polska podkreśla, że portal Allegro nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji. Cyberprzestępca nielegalnie wykorzystał wizerunek Allegro.
Techniki i metody hakerów, które nigdy nie odejdą do lamusa
oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
To my stworzyliśmy generację Z. Jak wychowanie pokolenia Z kształtuje ich postawy zawodowe?
-
Polska Stacja Antarktyczna - kluczowy etap budowy na krańcu świata
-
Zakupy online dobrodziejstwem sieci? Mamy wyniki badania "Internet marzeń"
-
Jak pracownicy w Polsce planują swoją karierę? Tylko 4% ma jasny plan





Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei
