eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Telekomunikacyjne debiuty

Telekomunikacyjne debiuty

2004-12-03 00:12

Trzy miesiące od wejścia na rynek marka Sami Swoi jest rozpoznawana przez 54 procent mieszkańców Polski – wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Dokładnie taki sam odsetek osób rozpoznawał markę Heyah, po upływie podobnego okresu od jej debiutu.

Przeczytaj także: Era i Heyah: 8 mln klientów

Badanie TNS Telecoms Index pozwala na porównanie efektów działań marketingowych marek, które w ostatnim roku pojawiły się na polskim rynku telefonii komórkowej. Prezentowane dane pochodzą z trzeciego miesiąca od momentu wejścia nowych marek na rynek, tj. z października 2004 dla marki Sami Swoi i z czerwca 2004 dla marki Heyah.

Po upływie pierwszego kwartału od debiutu, Sami Swoi są rozpoznawani przede wszystkim przez mieszkańców mniejszych miejscowości. W przypadku Heyah, trzy miesiące po debiucie tej marki jej wspomagana znajomość była największa w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców).

W momencie debiutu marki Sami Swoi, w październiku 2004, rozpoznawalność marki Heyah zwiększyła się o 10 punktów procentowych i wyniosła 64 procent.

Wydatki na reklamy telewizyjne obu konkurentów w porównywalnych okresach od debiutu rynkowego nie różniły się znacznie, jednak całkowita oglądalność reklam telewizyjnych Heyah była większa.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Więcej na ten temat: Heyah, Sami Swoi, Era, Plus, PTC, Polkomtel

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: