eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe

Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe

2011-05-15 00:20

Wśród 13 sektorów rynkowych objętych szóstym już dorocznym rankingiem najcenniejszych marek świata pod nazwą BrandZ Top 100 marki luksusowe zajęły drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu. Na podstawie pełnych wyników badania, opublikowanego w poniedziałek 9 maja 2011 r., można stwierdzić, że marki luksusowe znajdują się wśród najbardziej pożądanych i najdroższych, co w dużej mierze stanowi o ich atrakcyjności.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii

Torebki Louis Vuitton znajdują się na szczycie rankingu, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23%). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41%), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2%) oraz Channel – 6,8 mld USD (23%).

Ostentacyjna konsumpcja może pomóc niektórym osobom w uzyskaniu lub utrzymaniu statusu społecznego. Mimo zauważalnego w Ameryce Północnej i Europie trendu polegającego na rezygnacji z wydatków na kosztowne dobra konsumpcyjne i usługi z pobudek etycznych, nowe pokolenia nabywców – zwłaszcza na rynkach wschodzących – chętnie dokonywały luksusowych zakupów, co pozwoliło wielu markom wręcz na podniesienie cen.

Inne ważne wyniki badania dotyczące rankingu marek luksusowych

Technologie wpływają na zmiany w zakresie komunikacji z konsumentami – Wygląda na to, że technologie cyfrowe były ważnym czynnikiem stymulującym wzrost, a to dzięki sprzedaży internetowej oraz kampaniom marketingowym w Internecie prowadzonym przez wiele marek luksusowych. Przykładowo, marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry z powodzeniem odmłodziła swoją 155-letnią brytyjską tradycję, wysyłając do klientów spersonalizowane SMS-y i zachęcając w ten sposób, aby wybrali się do sklepów i obejrzeli londyński pokaz mody. Dzięki większym inwestycjom w tym obszarze marki „nawiązywały relacje” z klientami, a nie tylko „kierowały ofertę do grupy docelowej”. Media cyfrowe umożliwiły markom luksusowym szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów.

Jakość wykonania kluczem do sukcesu – Ponieważ na świecie coraz głośniej słychać wątpliwości co do pochodzenia towarów oraz metod pozyskiwania surowców, na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość wykonania na etapie powstawania produktów. Konsumenci pragnący nabyć dobra luksusowe mogą uzasadnić sobie swój wydatek, jeśli wiedzą, że dana rzecz została świetnie zaprojektowana i wykonana, posiada indywidualny rys i nie zalicza się do kategorii produktów masowych.

Tradycja marki – Marki, które rzeczywiście mogą się odwoływać do własnej tradycji, ponieważ przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach. Marka Gucci wykorzystała analogię do sytuacji, kiedy klienci oglądają pokaz przyrządzania i gotowania potraw przez renomowanego szefa kuchni. Na tej podstawie marka ta przekształciła przestrzeń swoich butików w niewielkie warsztaty, dzięki czemu klienci mogą bezpośrednio obserwować, jak powstają luksusowe wyroby Gucci.

Informacje o rankingu BrandZ
Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok. Jest to jedyne badanie, które przynosi wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w rygorystycznych pod względem metodologicznym badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek (dane z agencji Bloomberg i Datamonitor). Umożliwia to pokazanie wymiernej roli marek w generowaniu przychodów i budowaniu kapitalizacji rynkowej spółek. Postrzeganie marek przez konsumentów ma kluczowe znaczenie dla określenia ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne, gdyż rola marki może się różnić znacząco w poszczególnych krajach, nawet w przypadku marek o zasięgu lokalnym.

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: