Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe
2011-05-15 00:20
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
Torebki Louis Vuitton znajdują się na szczycie rankingu, a wartość tej marki oceniono na 24,3 mld USD (wzrost o 23%). Na kolejnym miejscu uplasowała się marka Hermès – 11,9 mld USD (41%), dalej Gucci – 7,4 mld USD (-2%) oraz Channel – 6,8 mld USD (23%).Ostentacyjna konsumpcja może pomóc niektórym osobom w uzyskaniu lub utrzymaniu statusu społecznego. Mimo zauważalnego w Ameryce Północnej i Europie trendu polegającego na rezygnacji z wydatków na kosztowne dobra konsumpcyjne i usługi z pobudek etycznych, nowe pokolenia nabywców – zwłaszcza na rynkach wschodzących – chętnie dokonywały luksusowych zakupów, co pozwoliło wielu markom wręcz na podniesienie cen.
Inne ważne wyniki badania dotyczące rankingu marek luksusowych
Technologie wpływają na zmiany w zakresie komunikacji z konsumentami – Wygląda na to, że technologie cyfrowe były ważnym czynnikiem stymulującym wzrost, a to dzięki sprzedaży internetowej oraz kampaniom marketingowym w Internecie prowadzonym przez wiele marek luksusowych. Przykładowo, marka Louis Vuitton transmitowała swój pokaz mody w Londynie za pośrednictwem YouTube, natomiast Burberry z powodzeniem odmłodziła swoją 155-letnią brytyjską tradycję, wysyłając do klientów spersonalizowane SMS-y i zachęcając w ten sposób, aby wybrali się do sklepów i obejrzeli londyński pokaz mody. Dzięki większym inwestycjom w tym obszarze marki „nawiązywały relacje” z klientami, a nie tylko „kierowały ofertę do grupy docelowej”. Media cyfrowe umożliwiły markom luksusowym szerszą obecność i interaktywny udział w życiu konsumentów.
Jakość wykonania kluczem do sukcesu – Ponieważ na świecie coraz głośniej słychać wątpliwości co do pochodzenia towarów oraz metod pozyskiwania surowców, na znaczeniu zaczęła zyskiwać jakość wykonania na etapie powstawania produktów. Konsumenci pragnący nabyć dobra luksusowe mogą uzasadnić sobie swój wydatek, jeśli wiedzą, że dana rzecz została świetnie zaprojektowana i wykonana, posiada indywidualny rys i nie zalicza się do kategorii produktów masowych.
Tradycja marki – Marki, które rzeczywiście mogą się odwoływać do własnej tradycji, ponieważ przez lata były liderami w zakresie designu i dopasowywania wyrobów do indywidualnych gustów, mają obecnie nowe możliwości wykorzystywania reklamy i pokazów w sklepach. Marka Gucci wykorzystała analogię do sytuacji, kiedy klienci oglądają pokaz przyrządzania i gotowania potraw przez renomowanego szefa kuchni. Na tej podstawie marka ta przekształciła przestrzeń swoich butików w niewielkie warsztaty, dzięki czemu klienci mogą bezpośrednio obserwować, jak powstają luksusowe wyroby Gucci.
Informacje o rankingu BrandZ
Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok. Jest to jedyne badanie, które przynosi wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w rygorystycznych pod względem metodologicznym badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek (dane z agencji Bloomberg i Datamonitor). Umożliwia to pokazanie wymiernej roli marek w generowaniu przychodów i budowaniu kapitalizacji rynkowej spółek. Postrzeganie marek przez konsumentów ma kluczowe znaczenie dla określenia ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne, gdyż rola marki może się różnić znacząco w poszczególnych krajach, nawet w przypadku marek o zasięgu lokalnym.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najcenniejsze marki świata 2015 - produkty luksusowe
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - produkty luksusowe
-
Najcenniejsze marki świata 2012 - produkty luksusowe
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie
-
Najcenniejsze marki luksusowe świata 2022
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
-
Tesla najcenniejszą marką motoryzacyjną
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata