eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek poligraficzny w Polsce

Rynek poligraficzny w Polsce

2011-04-14 13:53

Rynek poligraficzny w Polsce

Wartość rynku poligraficznego w Polsce © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Jak wynika z raportu firmy doradczej KPMG i Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga "Rynek poligraficzny w Polsce", wzrost sprzedaży w 2011 roku jest przewidywany przez 46% przedsiębiorstw poligraficznych w Polsce. Pomimo, iż lata kryzysu finansowego (2008-2009) przyniosły spadek zamówień, to obecnie 55% firm poligraficznych ocenia swoją obecną sytuację dobrze lub bardzo dobrze. W 2013 roku na rynku powinno funkcjonować blisko 80% firm generujących zyski. Jedną z dróg prowadzących do poprawy rentowności przedsiębiorstw w sektorze ma być konsolidacja.

Przeczytaj także: Rynek poligraficzny w Polsce 2012

Optymistyczne prognozy dla sektora poligraficznego

Jak czytamy w raporcie, kryzys finansowy przyniósł cięcia wydatków na marketing i tym samym zmniejszenie ilości zamówień na materiały reklamowe, na czym straciło środowisko poligraficzne. Przychody polskiego sektora poligraficznego w 2009 roku wyniosły nieco ponad 2,1 mld euro (około 9,1 mld zł), co stanowiło 2,3% przychodów sektora w Unii Europejskiej – wartość rynku w całej UE liczona wielkością przychodów przekroczyła w 2009 roku 90 mld euro (388,8 mld zł).

W 2010 roku wartość rynku poligraficznego w Polsce wyniosła 9,9 mld złotych, do roku 2013 rynek może wzrosnąć do prawie 12 mld złotych.

fot. mat. prasowe

Wartość rynku poligraficznego w Polsce

Wartość rynku poligraficznego w Polsce


Duży zapas mocy produkcyjnych

Polska z 8 429 przedsiębiorstwami poligraficznymi (według danych Eurostat na 2009 rok) zajmuje siódme miejsce w Unii Europejskiej, gdzie jest zarejestrowanych blisko 130 tysięcy firm poligraficznych.

Według danych raportu, w polskim sektorze poligraficznym zdecydowanie dominują mikroprzedsiębiorstwa – w 2009 roku stanowiły one prawie 95,6% wszystkich podmiotów z branży. Przedsiębiorstwa małe stanowiły 3,3% rynku, a pozostałe 1,1% to przedsiębiorstwa średnie i duże. Łącznie mikroprzedsiębiorstwa wygenerowały w 2009 roku 34% przychodów branży, podczas gdy małe firmy wypracowały 14% przychodów, a za pozostałą część (52%) odpowiadały średnie i duże przedsiębiorstwa.

„Po spowolnieniu gospodarczym sektor poligraficzny w Polsce powoli powraca na ścieżkę stabilnego rozwoju” – zauważa Marek Gajdziński, Partner w firmie doradczej KPMG – „Do 2013 roku wartość rynku może zwiększyć się nawet o 19%, co oznacza, że ilość firm generujących zyski wyniesie 80%. Jak wynika z deklaracji przedsiębiorców, aż 58% jest zdania, że ich sprzedaż wzrośnie do 2013 roku. Tempo rozwoju uzależnione jest jednak od specjalizacji w technice drukarskiej. W najlepszej sytuacji znajdują się drukarnie fleksograficzne.”

 

1 2 3

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: