eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek poligraficzny w Polsce

Rynek poligraficzny w Polsce

2011-04-14 13:53

Przeczytaj także: Rynek poligraficzny w Polsce 2012


Potencjał branży widoczny jest również w aktualnym stopniu wykorzystania mocy produkcyjnych. Według szacunków KPMG, wykorzystanie mocy produkcyjnych wynosi obecnie 48%. Oznacza to duży zapas, a co jest z tym związane – dalsze możliwości rozwojowe.

Już połowa polskich firm poligraficznych jest obecna za granicą

Z raportu wynika również, że dokładnie połowa przedsiębiorstw poligraficznych sprzedaje swoje produkty lub usługi na rynkach zagranicznych. Najbardziej popularny w eksporcie jest fleksodruk (79% firm stosujących tę metodę sprzedaje swoje produkty za granicą), a najmniejszy udział w eksporcie mają przedsiębiorstwa specjalizujące się w sitodruku (46%). Taki podział wynika ze specyfiki prowadzonej działalności.

„Skala działalności przedsiębiorstwa fleksograficznego wręcz wymusza ekspansję na rynki zagraniczne. Z kolei w przedsiębiorstwach sitodrukowych, w których zasoby ludzkie i materiałowe są mniejsze, firma może być rentowna, oferując swoje produkty i usługi jedynie na rynku lokalnym” – zauważa Marek Gajdziński, Partner w firmie doradczej KPMG.

Eksport może być motorem napędowym rynku, podobnie jak fundusze unijne. Jedynie 20% spośród wszystkich ankietowanych firm korzystało w ciągu ostatnich 2-3 lat z funduszy Unii Europejskiej. Najczęściej wybieranym programem była „Innowacyjna Gospodarka”, a środki najczęściej przeznaczano na zakup nowych maszyn i urządzeń.

„W najbliższej przyszłości fundusze unijne powinny cieszyć się w środowisku poligraficznym coraz większą popularnością. Aż 52% ankietowanych podmiotów deklaruje chęć skorzystania z tego typu pomocy w ciągu najbliższych 2 3 lat” – twierdzi Marek Gajdziński, Partner w firmie doradczej KPMG. „Ponieważ środki zarezerwowane dla polskich przedsiębiorstw powoli będą się wyczerpywały, w najlepszej sytuacji znajdą się firmy, które najszybciej sięgną po fundusze unijne.”

fot. mat. prasowe

Czy sprzedają Państwo swoje produkty oraz usługi na rynkach zagranicznych?/Wykorzystanie funduszy un

Czy sprzedają Państwo swoje produkty oraz usługi na rynkach zagranicznych?/Wykorzystanie funduszy unijnych


Wzrost efektywności oraz innowacyjność priorytetami

Jak podają autorzy raportu, w ciągu najbliższych 2-3 lat dla znacznej większości podmiotów z sektora poligraficznego (87%) głównym celem będzie zwiększenie efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa. Kolejne pozycje zajęły wzbogacenie oferty i poszukiwanie nowych dostawców (po 75%) oraz optymalizacja finansowa (66%). Na końcu znalazł się zakup maszyn i urządzeń (64% wskazań).

fot. mat. prasowe

Plany przedsiębiorstw poligraficznych na najbliższe 2-3 lata

Plany przedsiębiorstw poligraficznych na najbliższe 2-3 lata


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: