Sprzedaż wódki spadnie do 2015 r.
2011-01-20 12:15
Przeczytaj także: Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
International Wine and Spirit Research (IWSR) podkreśla, że w ostatnich 5 latach rynek wódki rósł w tempie niemal 2,5 procent rocznie. W przyszłości taki wynik pozostanie w strefie niedoścignionych celów branży. Jak zaznacza „Rz”, spadek popytu spowodowany jest głównie wzrostem akcyzy w 2009 r. oraz dużym nasyceniem rynku.Nienajlepszy czas czeka także producentów i dystrybutorów piwa. Wprawdzie popyt na chmielowy trunek będzie się zwiększał do 2012 r. i osiągnie swoje apogeum w trakcie piłkarskich Mistrzostw Europy, jednak, w ocenie specjalistów, potem konsumpcja piwa zacznie spadać.
- W ostatnich latach widoczny jest trend malejący w spożyciu alkoholi mocnych, głównie wódki, ale spadków doświadcza też rynek piwa. Dlatego wydaje się, że najlepsze perspektywy ma teraz rynek wina, który w czasach dobrej koniunktury w gospodarce rósł w tempie dwucyfrowym, a w czasie spowolnienia w tempie kilu procent - uważa Tomasz Manowiec, analityk Biura Maklerskiego BGŻ, cytowany przez „Rz”. Według IWSR do 2015 r. wielkość polskiego rynku klastycznego wina gronowego wyniesie prawie 101 mln l. W 2010 r. była na poziomie około 83 mln l.
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
Polska wódka wchodzi rynek kanadyjski
-
Alkohol znów drożeje. Co ma wpływ na cenę?
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
-
Wino musujące nie tylko w Sylwestra
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
-
CEDC sprzeda dystrybucję na rzecz Eurocash
-
Belvedere i CEDC sprzedadzą dystrybucję?