Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
2010-01-26 00:15
Przeczytaj także: Spada sprzedaż alkoholu w Polsce
O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według Euromonitora przeznaczymy na nie 16,4 mld zł. Niemal 90 proc. tej sumy przypadnie na wódkę, która pozostaje wciąż zdecydowanym liderem wśród mocnych trunków w Polsce.Analitycy z Euromonitora przewidują, że najbardziej spadnie sprzedaż browarów. Sprzedaż piwa spaść ma w tym roku o około 5 proc., do nieco ponad 20 mld zł.
Sprzedaż piwa i innych alkoholi spadała także w 2009 r. Najbardziej ucierpiały browary, którym rynek skurczył się o ponad 8 proc.
Według Euromonitora na ponowny wzrost popytu na mocne alkohole trzeba będzie poczekać do 2011 r. Wartość sprzedaży ma wówczas zwiększyć się nieznacznie, do około 16,8 mld zł. W przyszłym roku ożywienia można spodziewać się także na rynku wina, ale nie piwa. Popyt na piwo zacznie rosnąć dopiero w 2012 r.
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
Sprzedaż i produkcja piwa spada, zaległości rosną
-
Polska wódka wchodzi rynek kanadyjski
-
Alkohol znów drożeje. Co ma wpływ na cenę?
-
Opakowanie alkoholu musi być zgodne z prawem
-
Producenci wódki i wina zmniejszają zadłużenie
-
Spożycie alkoholu: pijemy mniej niż Czesi, więcej niż Włosi
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
-
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?