"Ojciec" formatu MP3 ostrzega
2004-10-03 14:26
Przeczytaj także: P2P przez telefon
Brandenburg uważa, że coraz większa liczba technologii kompresji dźwięku w połączeniu z różnymi typami zabezpieczeń antypirackich blokuje rozwój branży. Typ pliku zakupionego np. w internecie determinuje urządzenie, na jakim może być odtwarzany. Liderzy rynku – jak Apple Computer, RealNetworks czy Sony – promują własne technologie i utwór kupiony w sklepie iTunes może być słuchany na iPodzie, ale odtwarzacz innej firmy już go nie obsłuży. Według Brandenburga doprowadzi to do upadku wielu firm na rodzącym się przecież dopiero masowym rynku muzyki cyfrowej.Brandenburg twierdzi, że dwukrotnie ostrzegał producentów sprzętu i wytwórnie płytowe, że podział formatów w rzeczywistości promuje tylko nielegalne sieci wymiany plików, gdzie krążą głównie niezabezpieczone utwory w formacie MP3. "Nie słuchali mnie. Może myśleli, że to komercyjnie uzasadnione, aby nie było standardu. To bardzo dziwne" – mówi.
Złośliwcy mogą twierdzić, że promowanie standardu MP3 przez Brandenburga nie jest bezinteresowne – zarówno on sam, jak i kierowany przez niego instytut posiadają prawa do tej technologii i otrzymują od firm wykorzystujących ją opłaty licencyjne. Jednak trudno się nie zgodzić z tezą, koncentracja na partykularnych interesach pojedynczych firm nie służy rozwojowi legalnego rynku.
![Muzyka prosto z serwisu Napster [© stoupa - Fotolia.com] Muzyka prosto z serwisu Napster](https://s3.egospodarka.pl/grafika/Napster/Muzyka-prosto-z-serwisu-Napster-MBuPgy.jpg)
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Wizz Air wraca do Modlina i uruchomi 11 nowych tras do 8 krajów
-
Nowa aplikacja Koszyk Zakupowy: sprawdź, gdzie zrobisz taniej zakupy spożywcze w największych sieciach
-
Cyberprzestępcy testują nową technikę FileFix. Ataki phishingowe bez użycia luk w oprogramowaniu.
-
Google testuje AI, które dzwoni do firm. Zmiany w kampaniach Performance Max i raportach Google Ads