eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaInwestycje › Infosys Technologies stawia na Łódź

Infosys Technologies stawia na Łódź

2010-11-24 00:08

Infosys Technologies stawia na Łódź

Infosys Łódź © fot. mat. prasowe

Infosys Technologies Ltd - globalny dostawca rozwiązań informatycznych i outsourcingowych wybrał Polskę do stworzenia europejskiego centrum IT. Jednostka będzie specjalizowała się we wdrażaniu i obsłudze systemu SAP. 200 nowych specjalistów, głównie analityków i konsultantów SAP, będzie świadczyć usługi dla takich klientów jak Rio Tinto, P&G, Adidas czy Daimler. Rekrutacja już się rozpoczęła.

Przeczytaj także: Sektor publiczny ograniczył inwestycje w IT

Centrum Infosys w Łodzi stanie się pierwszym w Europie centrum indyjskiego giganta łączącym wiedzę i kompetencję Infosys Technologies oraz Infosys BPO. Będzie to jedno z 11 takich centrów Infosys na świecie, w których oferuje się zintegrowane usługi w zakresie BPO i ITO. Już na początku przyszłego roku polscy specjaliści rozpoczną pracę dla przedsiębiorstw z Niemiec, Szwajcarii czy Austrii. Wśród pierwszych klientów mają znaleźć się takie firmy jak Rio Tinto – jeden ze światowych liderów branży wydobywczej, koncern P&G, firma Adidas i potentat w dziedzinie motoryzacji - Daimler. W przyszłości łódzkie centrum będzie realizować zapewne większość europejskich zamówień z krajów niemiecko- i francuskojęzycznych. Możliwe też, że poprowadzi działania dla klientów w Ameryce Północnej.

"Infosys Technologies obsługuje około 180 firm na świecie w zakresie Praktyki SAP. Ponad 50% przychodów z tego tytułu pochodzi z krajów Starego Kontynentu. Stworzenie centrum Infosys Technologies w Europie usprawni pracę na rzecz europejskich klientów. W przyszłości Polska może stać się czymś w rodzaju centrum dowodzenia na cały kontynent", wyjaśnia Krystian Bestry, Dyrektor Zarządzający Infosys BPO Europe, kierujący pracą łódzkiego centrum.

Infosys Technologies Ltd to globalny dostawca zintegrowanych usług doradztwa biznesowego i technologicznego, outsourcingu i IT. Jest jedną z najsilniejszych organizacji tego typu na świecie. Jak podaje Forrester Research, Infosys jest liderem w dziedzinie outsourcingu aplikacji w Ameryce Północnej. Wartość firmy notowanej na giełdach w Indiach i Stanach Zjednoczonych to 25 miliardów dolarów. Firma zatrudnia ponad 100 000 osób, przedstawicieli 59 narodowości i posiada ponad 550 klientów.

Potencjał Polski dostrzeżony

Decyzja o ulokowaniu centrum obsługi centrum w Polsce podyktowana była wieloma czynnikami. Jednym z kluczowych były doskonałe wyniki centrum Infosys BPO Poland, które działa w Łodzi od 2004 roku i w ciągu zaledwie kilku lat stało się jednym z kluczowych podmiotów firmy. Łódzki oddział, jeden z dwóch obsługujących klientów outsourcingowych w Europie, przejmuje coraz ważniejsze, bardziej zaawansowane i rentowne procesy od swoich zleceniodawców. Obecnie ponad 50% usług konsultingowych Infosys BPO na świecie jest realizowanych właśnie tutaj.

„Sukces polskiego centrum jest przede wszystkim efektem owocnej pracy naszych specjalistów”, tłumaczy Krystian Bestry. „Wykształcenie, znajomość języków, pracowitość i otwartość na wiedzę to główne atuty polskich pracowników. Dostrzegł je również Infosys Technologies”.

Innym powodem dla którego Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla indyjskiego giganta jest rozwój rynku wewnętrznego. Nasze firmy coraz chętniej wprowadzają nowe technologie i korzystają z usług zewnętrznych dostawców. System SAP jest jednym z najważniejszych i najpoważniejszych usprawnień wprowadzanych w ich infrastrukturze IT. Często towarzyszy to ich rozwojowi oraz wzrostowi dojrzałości.

SAP to zintegrowany system służący do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning, ERP), pozwalający na otwarty przebieg informacji pomiędzy różnymi jednostkami funkcjonalnymi firmy. System ten działa w czasie rzeczywistym zbierając, analizując, przetwarzając i integrując dane z różnych departamentów lub oddziałów firmy. Głównymi korzyściami z wdrożenia oprogramowania są: zwiększenie koordynacji procesów, poprawa wydajności działów firmy, niższe koszty, lepsze prognozowanie i poprawa jakości obsługi klienta.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: