eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci a stare i nowe media

Internauci a stare i nowe media

2010-10-12 11:14

Przeczytaj także: Najpopularniejsze media wg interneutów


Ludzie nie oceniają informacji ze społecznościówek w kategoriach wiarygodności. Są one raczej ciekawe, zabawne lub nudne. Zainteresowanie na społecznościówkach wzbudza czasem zupełna nowość, nowy koncept produktu – zwłaszcza jeśli związany jest z gadżeciarstwem jak np. wprowadzenie iPadów. Portale społecznościowe, a w szczególności FB – są dobrym pomysłem na komunikację dla trendsetterów. Jednak w przypadku produktów drogich i gadżeciarskich należałoby szczególnie wyczulić się na formę przekazywania informacji – raczej wpisać produkt w naturalny kontekst życia danej osoby – w przeciwnym razie niektórzy mogą potraktować te informacje jako przechwałki i lans. Produkt pokazywany jako reklama, bez kontekstu, bez podkreślania korzyści dla użytkownika – może być odrzucany jako zwykła reklama. Zwłaszcza NK uchodzi za portal, na którym wszystkie zdjęcia przedstawiają uśmiechnięte osoby, szczęśliwe rodziny i piękne domy. To portal do pochwalenia się co osiągnęło się przez te kilka – kilkadziesiąt lat od zakończenia szkoły i jak bardzo wzrósł w tym czasie poziom odczuwanego szczęścia.

Z badań Izmałkowa Consulting dla PanMedia Western wynika, że FB w odróżnieniu od np. NK pozwala na autokreację w bardziej subtelny sposób niż tylko posługiwanie się zdjęciami. Kreować można się także poprzez zbiór fan pages, do których użytkownicy się zapisują czy też używają przycisków „attending” – w ten sposób wysyłają do ludzi informacje, że będą uczestniczyć w wydarzeniu, na które w rzeczywistości niekoniecznie się wybierają ale które będzie świadczyć o tym czym się interesują i jacy są. Obecność na portalach społecznościowych w wielu ludziach rodzi nadzieję, że ktoś odnajdzie ich w tłumie lub poleci znajomym i ktoś zaproponuje im lepszą pracę. Jako portal do zdobywania pracy traktują przede wszystkim Goldenline ale również FB służy wielu jako takie miejsce.

Portale społecznościowe cieszą się największą popularnością wśród ludzi, którzy lubią towarzystwo i otaczają się różnymi ludźmi z różnych grup społecznych o różnych zainteresowaniach; mają dużą potrzebę współuczestnictwa w życiu znajomych; są społecznie zaangażowani; są ciekawi wielu rzeczy; są aktywni i niestateczni; chcą uczestniczyć w szeroko pojętym życiu kulturalnym; są otwarci poznawczo – chętnie uczą się nowych rzeczy; mają ograniczoną mobilność lub czas i tylko za pośrednictwem sieci mogą regularnie podtrzymywać więzi z tak wieloma grupami różnych ludzi.

Z najnowszej wiedzy dotyczącej Internetu wynika, że:
  • wyłania się nowa forma prywatno – publicznego życia, gdzie prywatność można na różne sposoby upubliczniać. Mobilizując zasoby i funkcjonalności publicznej sieci można zamieniać Internet w intymną, własną przestrzeń
  • w relacjach przez Internet intymność staje się sposobem kreowania nowego ja. Intymność on - line to ćwiczenie – stajesz się tym kim chcesz być, kim boisz się być i sprawdzać jakie są granice innych w akceptacji ciebie
  • narcyzm w Internecie i portalach społecznościowych jest zgodny z rzeczywistą postawą w off- line reality
  • ponad 80 % internautów uważa, że portale społecznościowe ułatwiają pokazywanie siebie w lepszym świetle
  • z negatywnymi aspektami funkcjonowania społeczności wirtualnych (np. tworzenie fałszywego obrazu rzeczywistości, ograniczenie prywatności, utrudnianie budowania trwałych więzi) zgadza się istotnie mniej osób.

WNIOSKI DOTYCZĄCE STYLU ŚLEDZENIA NOWYCH MEDIÓW

Z badań wynika, że LU są zdecydowanie mniej biegli w posługiwaniu się zakładkami czy historią odwiedzanych adresów, częściej korzystają na co dzień z wyszukiwania Google. Wielu z LU nawet przy stronach o bardzo prostych adresach wpisują hasło w wyszukiwarce i wchodzą na stronę poprzez link wyszukany przez Google. Nawet jeśli szukają czegoś i poświęcają na to wiele czasu, to nie zapamiętują ulubionych stron, które znaleźli.

Proceduralne poruszanie się po sieci występuje nawet u młodych osób będących LU – to ważne bo oznacza, że nie wszyscy młodzi użytkownicy sieci poruszają się po niej sprawnie. Warto zdać sobie sprawę, że wbrew powszechnemu przekonaniu choć HU spędzają przed komputerem więcej czasu niż LU to ich kontakt z treściami zamieszczanymi w Internecie jest często bardziej ograniczony bo zawęża się do wybranych stron (choć wybranych stron mają więcej niż LU). LU mają większą szansę na trafienie w Internecie na coś zupełnie nowego, ponieważ nie strukturyzują i nie zapamiętują na komputerze wyszukiwanych informacji i za każdym podejściem wyszukują je od nowa.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: