eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci a stare i nowe media

Internauci a stare i nowe media

2010-10-12 11:14

Przeczytaj także: Najpopularniejsze media wg interneutów


HU coraz częściej potrzebują poczucia wymiany i współtworzenia treści, programów – zaczynają wymagać także od innych mediów interaktywności. Wynika to z poczucia, że wszystko mogą kontrolować. Chcą mieć poczucie wpływu na rzeczywistość, poczucie dialogu oraz zaspokajanie potrzeby dostania dokładnie tego czego się chce dokładnie w czasie, w którym się chce.

Internet jest pierwszym źródłem większości informacji po jakie sięgają zarówno Light Userzy (LU)jak i HU. TV częściej jest postrzegane jako trigger informacji, które potem trzeba sprawdzić w sieci, jako medium dostarczające rozrywki albo budujące wizerunek.

Głównymi cechami nowoczesnych mediów są:
  • mieszanie form i treści jakie zawierają. Na jednej stronie informacje prywatne mieszają się z rozrywkowymi, na innej poważne newsy z plotkami, zdjęcia posiadają treść pisaną obok muzyczny podkład itd.
  • interaktywność
  • natychmiastowość – to co możesz i chcesz mieć, masz od razu i nie musisz na nic czekać. Oznacza to, że aby uatrakcyjnić tradycyjne media należałoby zwiększyć ich interaktywność. Umieszczanie profili programów radiowych czy telewizyjnych na FB mogłoby dodać tradycyjnym mediom wymiar interaktywny (np. Radio Euro komunikuje się ze słuchaczami głównie za pośrednictwem FB)

WNIOSKI DOTYCZĄCE PORTALI SPOŁECZNOŚCIOWYCH I SPOŁECZNEJ ROLI NOWYCH MEDIÓW

Z badań wynika, że lokalność staje się niezwykle istotną funkcją sieci. W powszechnym przekonaniu Internet powoduje globalizację znajomości, zdobywania informacji oraz działania. Okazuje się jednak, że bardzo intensywnie korzysta się z sieci w celu zacieśniania kontaktów w najbliższej okolicy, zbierania informacji oraz opinii nawet na poziomie osiedla.

Dzięki możliwości wysyłania wiadomości i komentarzy na stronach społecznościowych można ograniczyć czas na spotkania z wieloma osobami. Wystarczy raz na jakiś czas wpisać komentarz lub zamieścić na tablicy zdjęcie, a kontakty zostają podtrzymane. Zmniejsza to dyskomfort związany z ograniczeniem czasowym – bo nie dla każdego znajduje się czas na spotkanie w realu. Jednak trzeba zaznaczyć, że nie odbywa się to kosztem głębszych relacji. Raczej są to dodatkowe relacje, które nie miałyby miejsca gdyby nie możliwość szybkiego i płytkiego kontaktu.

Różne portale pozwalają na rożne typy relacji (NK – kontakty ze znajomymi sprzed lat i z rodziną, FB – kontakty prywatne z aktualnie poznawanymi lub lubianymi osobami, Goldenline – kontakty zawodowe, na forach związanych z hobby – grupy opierające się na pasjach i podobnych gustach) . Każdy z tych obszarów jest dla ludzi bardzo ważny, jednak jest ich na tyle dużo, że ludzie przestają ogarniać swoje relacje. Znajomi zaczynają się „rozwarstwiać” – coraz trudniej jest utrzymać spójne środowisko i coraz trudniej jest ich połączyć – co dla ludzi aktywnych społecznie zaczyna być problematyczne i stresujące. Tym bardziej, ze wciąż wymieniane są informacje poprzez komunikaty czy zdjęcia do innych osób - co oznacza, że niczego nie można ukryć. Więc nie zapraszając kogoś na urodziny można bardzo łatwo narazić się na pretensje tej osoby, bo dowie się ona o imprezie poprzez materiały zamieszczane w sieci przez innych.

Dzięki Internetowi widać, że granice pomiędzy rolami społecznymi człowieka nie są płynne – innym jest się w pracy, innym na spotkaniu ze współpracownikami, innym na imprezie, innym u rodziców itd. Mnogość portali społecznościowych oraz ich typów (pozwalające na różne relacje społeczne z różnymi ludźmi) pokazuje, że ludzie chcą dzielić swoje role. Wydaje się, że najatrakcyjniejszym portalem społecznościowym zostanie ten, który umożliwi zintegrowanie jak największej ilości ról dzięki blokadom na informacje jakie przedostawały by się do poszczególnych grup znajomych.

Prosty dostęp do informacji powoduje, że ludzie mają coraz więcej zainteresowań. Dlatego bardziej atrakcyjnymi portalami społecznościowymi są takie, które pozwalają na zintegrowanie różnych zainteresowań. Dlatego FB jest popularniejszym portalem niż monotematyczne muzyczne portale, które pozwalają kreować się tylko w jednej roli.

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: