eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy docenili bankowość internetową

Polacy docenili bankowość internetową

2010-09-17 12:09

Polacy docenili bankowość internetową

Który sposób dokonywania płatności jest najwygodniejszy? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Na klientach, którzy świadomie korzystają z usług finansowych, prezenty nie robią już wielkiego wrażenia. Od banków oczekują konkretnych benefitów: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów (najlepiej na całym świecie), tanich kredytów i atrakcyjnych lokat - wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC przeprowadzonego wśród dobrze zarabiających, wykształconych mieszkańców dużych miast.

Przeczytaj także: Banki w Polsce spełniają oczekiwania klientów

fot. mat. prasowe

Który sposób dokonywania płatności jest najwygodniejszy?

Który sposób dokonywania płatności jest najwygodniejszy?

Rewolucja w tradycyjnej bankowości stała się faktem: Polacy nie wyobrażają sobie już życia bez finansów online. 2/3 osób ankietowanych przez Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank posiada konto internetowe, lwia część (w tym 80% osób w wieku 30-40 lat i 77% osób z wyższym wykształceniem) za jego pośrednictwem opłaca rachunki. Wygoda dokonywania przelewów to największy atut bankowości internetowej – nie mają wątpliwości badani, niezależnie od wieku. Nawet najstarsi (powyżej 50 lat) uznali wyższość Internetu (49%) nad płatnościami gotówkowymi (32%). Badani doceniają także możliwość śledzenia na bieżąco stanu swojego konta oraz brak opłat za jego prowadzenie.

E-lastyczny Klient

Badaniem objęto mieszkańców dużych miast (powyżej 100 tys. osób), legitymujących się co najmniej średnim wykształceniem, w większości – średnio i ponadprzeciętnie zamożnych. To o tę grupę Klientów biją się banki; wiedza na temat ich preferencji ma więc kluczowe znaczenie, zwłaszcza w kontekście jednego z wniosków najnowszej edycji badania: aktywni użytkownicy kont internetowych posiadają znacznie większą wiedzę na temat produktów finansowych i znacznie chętniej z nich korzystają. Im bardziej wyrafinowane rozwiązania, tym większa różnica. Przykładowo, z konta oszczędnościowego korzysta 65% e-Klientów i tylko 38% osób nieposiadających konta internetowego. Dla karty kredytowej te dysproporcje wynoszą odpowiednio – 57% i 25%, a dla kredytu hipotecznego – 28% i 5%. Z funduszy inwestycyjnych korzysta 25% posiadaczy kont internetowych i tylko 7% osób, którym obca jest bankowość online.

fot. mat. prasowe

Co mogłoby zadecydować o skorzystaniu z kredytu mieszkaniowego?

Co mogłoby zadecydować o skorzystaniu z kredytu mieszkaniowego?

Internauci są też bardziej elastyczni i otwarci na nowe rozwiązania. Dużo łatwiej nakłonić ich na przykład do zmiany banku - o ile, oczywiście, ten nowy będzie miał dla nich naprawdę atrakcyjną ofertę. To kluczowe zastrzeżenie, jako że współczesny klient nauczył się porównywać, oceniać, liczyć i.... wymagać.

Przykładowo, respondenci zapytani o to, co skłoniłoby ich do zaciągnięcia kredytu hipotecznego w danym banku, bez wahania wskazali na niską marżę (57% wszystkich badanych; 65% z grona młodych osób). Na drugim miejscu znalazła się możliwość sfinansowania 100% wartości nieruchomości, ale za nią – obniżka marży przy skorzystaniu z innych produktów banku (30%). Badano też, jaka konstrukcja oferty mogłaby zachęcić Klientów do korzystania z dodatkowych usług – najwięcej zwolenników miało rozwiązanie, w którym osoby posiadające już produkty danego banku nabywałyby kolejne na preferencyjnych warunkach (np. tańszy kredyt) niż nowi Klienci. Za najmniej atrakcyjną uznano koncepcję, w której za zakup dodatkowych produktów przysługiwałyby zniżki u partnerów banku (np. przy zakupie oprogramowania, telefonów komórkowych, etc).

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: