eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sklepy typu convenience niezbyt popularne

Sklepy typu convenience niezbyt popularne

2009-12-11 11:00

W 2010 r. w Polsce będzie około 5700 nowoczesnych sklepów typu convenience, które wygenerują łącznie obroty na poziomie 5,6 mld zł. Kanał dystrybucji zwany convenience, czyli niewielkie sklepy do 260 mkw. powierzchni sprzedaży (w praktyce najczęściej poniżej 100 mkw.) nie jest w Polsce zbyt popularny.

Przeczytaj także: Sklepy Żabka w Gdańsku i Gdyni

Obecnie mamy prawie 2200 sklepów sieci Żabka, zaliczanych do tej kategorii oraz około 1300 sklepów nie zrzeszonych w żadnej sieci, które zdaniem Nielsena pasują do definicji convenience.

Żabka Polska zamierza otworzyć w 2010 r. około 250 sklepów, ale potencjał naszego rynku w zakresie conveneince ocenia na co najmniej 10 tys. placówek. Żabka ma zwykle około 60 mkw. powierzchni. Firma buduje też sieć większych Freshmarketów, które mają wydzieloną część do konsumpcji na miejscu. Obecnie jest 8 Freshmarketów, ale w 2010 r. będzie kilkadziesiąt nowych.

Do kanału convenience zaliczane są czasem też niektóre z saloników prasowych Ruchu czy Kolportera, które bardziej przypominają niewielkie sklepy z najbardziej potrzebnymi artykułami, niż kioski z prasą. Saloniki te generują większość obrotów ze sprzedaży FMCG. Kilka sklepów Meta ma też Kolporter, testujący format convenience.

Obroty kanału convenience w 2019 r. wyniosą około 5,6 mld zł, będą ponad dwa razy niższe od sprzedaży przez internet, która w ub. r. wyniosła już 11,2 mld zł, co stanowi zaledwie 2,2 proc, całego handlu detalicznego w Polsce.

oprac. : Handel-Net.pl Handel-Net.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: