Port Lotniczy Wrocław: kolejne inwestycje
2009-12-01 12:52
Przeczytaj także: Terminal we Wrocławiu - wykonawca wybrany
Projekt obejmie także modernizację istniejącej w południowej części lotniska dawnej wojskowej płyty postojowej wraz z drogami kołowania. W ramach kontraktu polsko-niemieckie konsorcjum opracuje dodatkowo projekty: drogi szybkiego zejścia z drogi startowej przed nowym terminalem oraz płaszczyzny odladzania samolotów. Podpisana umowa z Portem Lotniczym Wrocław opiewa na ok. 2 mln 54 tys. zł. brutto. Zamawiający szacował wartość zadania na ponad 3,5 mln złotych. Wybrana oferta konsorcjum z ILF Consulting Engineers Polska na czele jest o ok. 40 procent niższa niż wycena.Po modernizacji i rozbudowie płaszczyzn lotniskowych zwiększą się możliwości operacyjne Portu Lotniczego Wrocław. Przed nowym terminalem będzie w sumie 17 stanowisk postojowych dla samolotów. Dzięki drodze szybkiego zejścia samoloty po wylądowaniu będą mogły przy większej prędkości zjeżdżać z pasa startowego na równoległą drogę kołowania. – Wrocławskie lotnisko będzie mogło obsłużyć 36 operacji lotniczych na godzinę, czyli mówiąc obrazowo, co półtorej minuty możliwy będzie start lub lądowanie samolotu – oblicza Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Teraz w porcie wykonuje się ok. 12-14 operacji na godzinę. Możliwości operacyjne wzrosną więc trzykrotnie. Jest to również parametr bardzo istotny z punktu widzenia obsługi natężonego ruchu samolotów w dniach, w których we Wrocławiu będą rozgrywane mecze w trakcie UEFA EURO 2012.
Konsorcjum ILF Consulting Engineers Polska i niemieckiego partnera będzie miało cztery miesiące na zaprojektowanie płyty postojowej przed nowym terminalem i siedem miesięcy na pozostałe prace projektowe. Port Lotniczy zorganizuje potem oddzielny przetarg na budowę płyty. Prawdopodobny termin jego ogłoszenia to marzec 2010 roku. Nowa płyta powinna być gotowa do końca przyszłego roku.
Pozostałe inwestycje związane z modernizacją istniejącej płyty postojowej południowej, budową drogi szybkiego zejścia i płyty do odladzania samolotów będą skończone w pierwszym kwartale 2011 roku. Zakończenie prac związanych z kompleksową przebudową płaszczyzn lotniskowych zbiegnie się w czasie z harmonogramem budowy terminala. Polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief wybuduje nowoczesny budynek odpraw pasażerskich do końca marca 2011 roku.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Terminal lotniczy we Wrocławiu na finiszu
-
Wrocław rozbudowuje ASP
-
Lofty Nowa Stawowa we Wrocławiu już w sprzedaży
-
Przystań Reymonta - Archicom rozpoczyna sprzedaż I etapu
-
ROBYG z nowym etapem Portu Popowice we Wrocławiu
-
II etap osiedla Żerniki Na Novo
-
Przystań Reymonta: Archicom buduje nowe mieszkania we Wrocławiu
-
Legnicka Vita: nowa inwestycja mieszkaniowa Develii we Wrocławiu
-
ROBYG Jagodno - ruszyła budowa III etapu osiedla domów