eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?

Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?

2009-11-19 10:11

Jak zwiększyć swoją produktywność w pracy?

© fot. mat. prasowe

W życiu niektórych ludzi jeden kryzys goni kolejny: stale spóźniają się na umówione spotkania, zapominają o różnych sprawach i nigdy nie są osiągalni, gdy ich potrzebujemy. Istnieje też kategoria ludzi lepiej zorganizowanych - zarówno w domu, jak i w pracy. Mają mnóstwo obowiązków, z których zresztą świetnie się wywiązują, a mimo to zawsze znajdą czas, aby spokojnie usiąść i porozmawiać. Jak im się to udaje?

Przeczytaj także: Efektywna praca w biurze - podstawy

Jak głosi porzekadło: jeśli chcesz, żeby coś zostało zrobione, powierz to bardzo zajętej osobie. Naszym zdaniem, „zajętej” można zamienić na „skutecznej” – słowo, które ma nieco inne znaczenie.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym niekoniecznie staniesz się menedżerem perfekcyjnie zarządzającym czasem, ale będziesz mógł lepiej go organizować i sprawniej radzić sobie w nieoczekiwanych sytuacjach.

Zarządzanie czasem

W tym kontekście zdefiniowaliśmy zarządzanie czasem jako „najbardziej produktywne wykorzystanie czasu poświęcanego na pracę”. Niektóre wskazówki będzie można oczywiście w równym stopniu odnieść do życia rodzinnego.

Dlaczego należy zarządzać czasem?

Czy kiedykolwiek mamy poczucie, że doba jest wystarczająco długa, aby zdążyć ze wszystkim? No cóż, na razie nie ma możliwości rozciągnięcia jej do 35 godzin. Mamy niezmiennie do dyspozycji 24 godziny, które trzeba jak najlepiej wykorzystać. W tym czasie powinniśmy zmieścić wszystko, co danego dnia należy zrobić, i dodatkowo zarezerwować czas na niespodziewane zdarzenia, które potrafią zrujnować najbardziej misterny plan.

Wskazówka 1: Najważniejszym czynnikiem jest twoje własne nastawienie

Problem
Większość ludzi doświadcza choćby niewielkich trudności związanych z zarządzaniem czasem.
A kiedy pojawiają się trudności, wtedy przeważnie szukamy winnych:
  • Znów się na mnie uwzięli!
  • On zawsze chce czegoś na wczoraj.
  • Gdyby co pięć minut mi nie przeszkadzano, mógłbym trochę popracować.
  • Przez cały dzień musiałam odbierać telefony.
Wszystkim nam zdarza się czasem powiedzieć coś podobnego. Czy zauważyliście, z jaką łatwością zrzucamy na wszystkich lub wszystko winę za trudności w radzeniu sobie z własnym czasem?

Nie twierdzimy, że cała wina spoczywa wyłącznie na nas samych. Współpracownicy i obowiązki zawodowe narzucają pewne wymagania związane z czasem, ale oskarżanie kogoś innego nie prowadzi do rozwiązania problemu. Być może spowoduje, że przez chwilę poczujemy się lepiej, ale niczego nie zmieni.

 

1 2 3

następna

oprac. : Wolters Kluwer Polska Wolters Kluwer Polska

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: