eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Prezentacja handlowa: jak ją przygotować?

Prezentacja handlowa: jak ją przygotować?

2009-09-03 00:20

Przeczytaj także: Prezentacja handlowa: kiedy oczaruje klienta?


Dzięki temu mamy szanse być swobodniejsi, bardziej autentyczni a przez to bardziej wiarygodni dla klienta. Warto byś skupił wysiłek nie tyle na naśladowaniu innych ale na tym by wypracować własny styl prezentowania. Styl spójny z Twoim temperamentem, sposobem budowania relacji z odbiorcą, sposobem przetwarzania informacji, charakterystyką głosu i zakresem możliwości wspomagania komunikacji zachowaniami niewerbalnymi. Styl oparty także o własny i specyficzny sposób budowania narracji. Jeśli bowiem na prezentacji będziesz musiał zająć się także swoim „ciałem” i zabiegami mającymi „zmuszać” je do tego by się zachowywało tak jak chcesz wówczas proporcjonalnie do tego zniknie z oczu klient.
Jak możesz oczarować klienta nie panując nad swoim ciałem? Jak możesz być wiarygodny dla klienta jeśli nie jesteś sobą?

Wskazówek jest o wiele więcej ale czy są Ci one potrzebne?

Każda osoba prowadząca prezentacje może silniej wpływać na emocje klienta. Może szukając własnego stylu i doskonaląc umiejętność kierowania emocjami klienta oczarowywać coraz więcej klientów. Jednak wszelkie wskazówki są bezwartościowe dopóki ich nie wypróbujesz. Oczywiście możesz robić prezentacje w taki sposób jak dotychczas. Jeśli masz talent będziesz osiągać zamierzone rezultaty. Ale jeśli masz mniej szczęścia wówczas jedynie ćwiczenia, zmiana nawyków, eksperymentowanie może doprowadzić do znacząco lepszych rezultatów.

Możesz oczarowywać swoich klientów coraz częściej. Ale najlepiej zacząć od tego pierwszego, którego chcesz. Mocniej oczarować. Wówczas z prezentacji na prezentację będziesz czynić postępy przynoszące wymierne zyski. Masz u swego boku najlepszego nauczyciela – siebie. Wszystko leży w Twojej głowie. Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Jeśli wykonasz właśnie teraz pierwszy krok efekty przyjdą szybciej niż się spodziewasz. Ale czy naprawdę chcesz oczarowywać swoich klientów? Bez pozytywnej odpowiedzi na to pytanie nie starczy Ci sił, zaparcia, odwagi do zmiany. Jaka zatem jest Twoja decyzja?

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Tomasz Kras / Pro Optima Pro Optima

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: