eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Przemysł paliwowy mniej dynamiczny?

Przemysł paliwowy mniej dynamiczny?

2009-07-17 13:41

Przeczytaj także: Magazyny paliw: czy jest zapotrzebowanie?


Walka o detal

Nie oznacza to, że na rynku detalicznym nic się nie dzieje. O planach zbudowania od zera zupełnie nowej sieci partnerskiej o nazwie Moya poinformowała niedawno spółka Anwim, jeden z największych w kraju hurtowych dystrybutorów paliw. W ciągu pięciu lat w sieci ma działać co najmniej 50 stacji. Chcemy stworzyć ogólnopolską, partnerską sieć stacji. Zakładamy, że pierwsza placówka zostanie uruchomiona latem tego roku, a jeszcze przed końcem 2009 roku sieć Moya będzie liczyła od 5 do 8 obiektów - zapowiada Paweł Grzywaczewski, dyrektor ds. sprzedaży i członek zarządu Anwimu.

Anwim planuje we własnym zakresie pokrywać koszta związane ze zmianą barw stacji, których właściciele zdecydują się przystąpić do sieci. W pierwszym roku na ten cel ma zostać przeznaczone 2 mln zł, a w kolejnych latach, w zależności od tempa rozwoju sieci, te środki mają sukcesywnie rosnąć. Nie ujawniamy informacji, skąd weźmiemy potrzebne na to środki, ale mogę zapewnić, że projekt ma zagwarantowane finansowanie na najbliższe kilka lat - zapewnia Grzywaczewski.

Spółka zakłada, że przez najbliższe pięć lat sieć będzie się powiększała średnio o 10-15 placówek rocznie, co oznacza, że w 2014 roku będzie liczyła co najmniej 50 obiektów. Nastawiamy się na model partnerski, ale nie wykluczamy w przyszłości uruchamiania własnych, budowanych od podstaw stacji pod logo Moya - dodaje dyrektor ds. sprzedaży Anwimu.

Informuje także, że spółka prowadziła rozmowy z zainteresowanymi przystąpieniem do sieci właścicielami stacji od około trzech miesięcy, w wyniku których podpisała lub jest w trakcie finalizacji 5-6 umów. Paweł Grzywaczewski zdaje sobie sprawę, że budowanie partnerskiej sieci stacji paliw nie jest łatwym i szybkim zadaniem. Aby odnieść sukces, potrzebna jest wiedza, doświadczenie, pieniądze i konsekwencja w realizacji przyjętych założeń. Anwim nie ma problemu z żadnym z wymienionych elementów, dlatego jestem przekonany, że nam się uda - przekonuje.

Przez lata na polskim rynku dominowała opinia, że progiem opłacalności dla sieci stacji paliw jest liczba stu placówek. Grzywaczewski widzi to nieco inaczej. Przy obecnych, wysokich cenach zakupu gruntów i budowy stacji nawet 100 obiektów budowanych od podstaw nie gwarantuje opłacalności projektu. Inaczej sprawa ma się w przypadku stacji działających w modelu partnerskim. Z naszych analiz wynika, że liczba 50 stacji jest wystarczająca, by osiągnąć rentowność - mówi.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Piotr Apanowicz / Nowy Przemysł Nowy Przemysł

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: