eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Outsourcing back-office 2008

Outsourcing back-office 2008

2009-05-30 12:22

Outsourcing back-office 2008

Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

ArchiDoc Sp. z o.o. - specjalizująca się w zarządzaniu dokumentami i outsourcingu procesów biznesowych - podsumowała rezultaty badań rynku outsourcingu back-office. Z analiz przeprowadzonych przez IPSOS, wynika, że przekazywanie na zewnątrz czynności administracyjnych stanowi element strategii rozwoju wielu firm i instytucji, a decyzje w tej sprawie coraz częściej podejmowane są przez zarządy przedsiębiorstw (55%).

Przeczytaj także: Outsourcing usług: kto korzysta?

W porównaniu do poprzedniego badania wykonanego w 2006 roku, jedną z kluczowych zmian zaobserwowanych na rynku jest przekazywanie uprawnień decyzyjnych dotyczących outsourcingu na wyższe szczeble zarządzania. Spośród badanych spółek, największy odsetek firm, w których decyzje o outsourcingu podejmuje zarząd znajduje się w sektorze handlu (67%) i produkcji (52%). Także w branży transportowej i finansowej średnio 50% tego typu decyzji podejmowanych jest na najwyższych szczeblach zarządzania.

fot. mat. prasowe

Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd

Decyzje o outsourcingu back-office podejmowane przez zarząd



ArchiDoc zauważa, że decyzje o przekazaniu poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstwa zewnętrznym podwykonawcom powinny być rozważane w oparciu o ocenę strategiczną oraz analizę potrzeb firmy. Błędem jest podejmowanie ich jedynie na poziomie operacyjnym, ponieważ w takim wypadku trudniejsze może być zmaksymalizowanie korzyści wynikających z kontraktu outsourcingowego. Zaobserwowany trend wskazuje, że systematycznie wzrasta znaczenie wpływu automatyzacji procesów back-office na rozwój firmy. W wyniku tego outsourcing zarządzania dokumentacją coraz częściej uwzględniany jest w strategii rozwoju przedsiębiorstw.

„Praktyka pokazuje, że w ostatnich latach zewnętrzne zarządzanie administracyjnym zapleczem firm staje się coraz bardziej powszechne. Z outsourcingu procesów back-office korzystają przede wszystkim instytucje finansowe, firmy handlowe oraz przedsiębiorstwa z sektora transportu i energetyki. Wydzielenie na zewnątrz działań związanych z zarządzaniem dokumentacją jest elementem długofalowych strategii coraz większej liczby firm, ponieważ stanowi źródło wymiernych korzyści, takich jak wzrost efektywności, oszczędność czasu i pieniędzy” – mówi Piotr Cholewa, Prezes Zarządu ArchiDoc.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: