Centra handlowe w Polsce I-III 2009
2009-04-23 13:17
Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami
fot. mat. prasowe
Najkorzystniejsze stopy zwrotu (szacunek) III 2009
Najkorzystniejsze stopy zwrotu (szacunek) III 2009
Oddane do użytku w pierwszym kwartale 2009 roku centra handlowe były wynajęte w 90-95 proc., a popyt pozostawał na stabilnym poziomie. Zaobserwowano jednak pewne spowolnienie w zakresie ekspansji firm notowanych na GPW oraz sieci mających trudności z kredytowaniem przez banki. Decyzje o lokalizacji nowych sklepów podejmowane są z dużą ostrożnością na podstawie raportowanych obrotów i po szczegółowej analizie obiektów. Jednocześnie jednak notowane są takie zjawiska jak: nowe wejścia na polski rynek (TK MAXX), przyspieszenie ekspansji (Marks & Spencer) czy podnoszenie jakości oferty (Carry).
Będzie lepiej
W budowie pozostaje nadal około 950 000 mkw. powierzchni centrów handlowych, które trafią na rynek w latach 2009-2011 a plany na ten okres obejmują dodatkowe 800 000 mkw. Realizacja planowanych inwestycji związana jest jednak ściśle z sytuacją gospodarczą w Polsce i na świecie oraz dostępem do kredytów inwestycyjnych. Stabilność popytu i stawek czynszowych potwierdza atrakcyjność obiektów handlowych jako produktów inwestycyjnych. W trzecim kwartale oczekiwane są pierwsze transakcje, które stać się powinny katalizatorami rozwoju tego rynku.
fot. mat. prasowe
Wybrane transakcje najmu I-III 2009
Wybrane transakcje najmu I-III 2009
![Powierzchnie handlowe w rozkwicie [© .shock - Fotolia.com] Powierzchnie handlowe w rozkwicie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/centra-handlowe/Powierzchnie-handlowe-w-rozkwicie-153116-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Wizz Air wraca do Modlina i uruchomi 11 nowych tras do 8 krajów
-
Nowa aplikacja Koszyk Zakupowy: sprawdź, gdzie zrobisz taniej zakupy spożywcze w największych sieciach
-
Cyberprzestępcy testują nową technikę FileFix. Ataki phishingowe bez użycia luk w oprogramowaniu.
-
Google testuje AI, które dzwoni do firm. Zmiany w kampaniach Performance Max i raportach Google Ads