Kryzys a wpływ mediów na obawy Polaków
2009-03-30 03:06
Jaki wpływ mają media na obawy społeczeństwa związane z kryzysem? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kryzys gospodarczy w opinii Polaków
„Niestety pesymizm mediów może być zaraźliwy” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR - „Dlatego szefowie firm powinni szczególnie zadbać o nastroje i komunikację z pracownikami, którzy nawet w firmach o dobrej kondycji mogą odczuwać rosnące obawy”.Nie wszyscy Polacy uważają, że media rozbudzają strach przed kryzysem. Niespełna jedna trzecia dorosłych Polaków jest zdania, że media informując o sytuacji gospodarczej kraju są obiektywne - nie umniejszają, ani nie powiększają rozmiarów kryzysu. Taką opinię stosunkowo najczęściej deklarują osoby mieszkające na wsi (35%), rolnicy (39%) oraz osoby bezrobotne. Zaledwie 7% Polaków zgadza się z opinią, że media wpływają uspokajająco na społeczeństwo pokazując drogi wyjścia z kryzysu.
„Im częściej włączamy radio, telewizor czy sięgamy po gazetę, tym bardziej jesteśmy przekonani, że media przesadzają informując o kryzysie”– dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Odsetek osób, które są zdania, że media obiektywnie informują o kłopotach gospodarczych jest stosunkowo największy wśród tych, którzy rzadko lub wcale nie są odbiorcami mediów”.
fot. mat. prasowe
Jaki wpływ mają media na obawy społeczeństwa związane z kryzysem?
Badanie przygotowane przez On Board PR przeprowadziła w dniach 6-08.03.2009 r. firma PBS DGA. Badanie było przeprowadzone na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 1073 Polaków w wieku 15 i więcej lat.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Telewizja i Internet zamiast kina
-
Przyjęcie euro a obawy Polaków
-
Mass media online: wolność czy kontrola?
-
Obawy i nadzieje Polaków w 2007r.
-
Polacy niechętni nowym mediom?
-
Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
-
Protest rolników w mediach europejskich. Gdzie najwięcej publikacji?
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną