eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Internet PR a komunikacja kryzysowa

Internet PR a komunikacja kryzysowa

2009-01-20 13:45

Przeczytaj także: Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie


Co może internet?

Przedsiębiorstwa podczas sytuacji kryzysowej, bez względu na to, czy jest to konflikt zewnętrzny czy wewnętrzny, muszą nawiązać komunikację z otoczeniem zainteresowanym kryzysem. Organizacje prawidłowo przygotowane do kryzysu są przekonane, ze dobry przekaz może pomóc rozwiązać nawet poważną sytuacje. Do przekazania aktualnej, a przede wszystkim rzetelnej informacji o problemach można wykorzystać wiele kanałów. Wśród możliwych do wykorzystania środków masowego przekazu ugruntowana pozycje maja media tradycyjne – prasa, radio i telewizja. Coraz większe znaczenie odgrywa jednak internet jako źródło szybkiej informacji z możliwością natychmiastowej aktualizacji.

Ponieważ każdy plan kryzysowy musi zawierać element komunikowania i informowania otoczenia, opracowując go war- to zastanowić się, jakie instrumenty sieci mogą być przydatne w czasie zarządzania sytuacją kryzysową. Jeszcze dziesięć lat temu praktycznie nie istniał temat zarządzania sytuacją kryzysową w internecie. Firmy wykorzystywały swoje strony www jedynie jako wizytówki zawierające ogólny opis działania i dane kontaktowe. Dopiero z czasem, w miarę upowszechniania się usług internetowych i postępowania procesu uczenia się przez firmy zasad funkcjonowania nowego medium i coraz większej świadomości sposobów jego wykorzystania, obszar zarządzania sytuacją kryzysową zaczął się w internecie pojawiać.

Kryzysowe instrumenty sieci


Firmowe serwisy

Witryna ukierunkowana na działania PR, poza standardowymi informacjami możliwymi do zaprezentowania w mediach tradycyjnych, powinna zawierać wszelkie dane teleadresowe, historię i misję firmy, strukturę organizacyjną oraz władze firmy, opis działalności charytatywnej i sponsoringowej, działania podejmowane przez firmę w zakresie ochrony środowiska i akcji społecznych, informacje dla akcjonariatu, raporty roczne, nagrody i wyróżnienia, możliwość zasięgnięcia rad „wirtualnego eksperta”, informacje dotyczące rekrutacji pracowników, praktyk, informacje o działalności wewnętrznej firmy, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o przebytych kryzysach i wnioskach z nich wyciągniętych, elementy na użytek planu kryzysowego. Witryny www wykorzystywane w działaniach PR powinny zawierać również centra prasowe, które, szczególnie w czasie kryzysu, będą źródłem informacji dla dziennikarzy oraz otoczenia. Takie centra prasowe przeważnie zawierają znaki graficzne, logotypy przedsiębiorstwa, zdjęcia firmy, władz itp. w postaci plików graficznych, elementy dźwiękowe związane z firmą, wywiady radiowe i telewizyjne. Centra prasowe zawierają również aktualne i archiwalne wiadomości prasowe o firmie oraz oświadczenia wychodzące z przedsiębiorstwa, a podczas kryzysów stają się miejscem, które umożliwia przekazywanie informacji w sposób szybki, pochodzący wprost od zainteresowanej firmy, bez zniekształceń, które mogą powstać podczas przekazywania tych samych informacji przez inne media.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: