Opinie konsumentów istotne dla firmy
2008-12-30 13:51
Przeczytaj także: Siła reklamy a potrzeba konsumenta
Konsumenci, którzy dostają możliwość złożenia skargi na produkt lub usługę, a ich sprawa jest odpowiednio szybko i pozytywnie rozpatrywana, mają nieoceniony wpływ na poprawę wizerunku marki. Takie osoby nie dość, że zostają przy danym produkcie, ale wstrzymują się od rozprzestrzeniania negatywnych opinii wśród rodziny i znajomych. Dodatkowo, jeśli ich skarga jest nietypowa, a obsługa klienta podejdzie elastycznie do problemu, marka zyska jeszcze jedną wartość – od tej pory klient będzie przekonany, że marka go słucha (a marka, która słucha swoich klientów, nieustannie poprawia jakość usług).
Firma, która otacza swoich konsumentów troskliwą opieką, zyskuje w nich żarliwych obrońców. Interakcja pomiędzy producentem a konsumentem staje się elementem marketingu szeptanego na temat produktu. Opowiadana historia staje się najważniejszą historią, jaką opowiada konsument, a marka zyskuje miano mitycznej.
Negatywnych recenzji nie trzeba się więc bać, lecz wypracować sobie model prawidłowego reagowania na nie. Kryzys zostanie wtedy zażegnany, a nawet ma szansę obrócić się na korzyść firmy.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
oprac. : Dawid Trzeciak / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
-
Największe kryzysy wizerunkowe 2023
-
Za co chwalimy i krytykujemy hotele w internecie?
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
-
Omnibus. Czy można publikować tylko pozytywne opinie klientów?
-
Dyrektywa Omnibus w praktyce, czyli co budzi największe wątpliwości
-
Dyrektywa OMNIBUS - ważne zmiany dla firm nie tylko z branży e-commerce