eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jak branża PR ocenia dziennikarzy?

Jak branża PR ocenia dziennikarzy?

2008-11-23 00:20

Jak branża PR ocenia dziennikarzy?

Sytuacje, z którymi spotkali się Państwo w swoich zawodowych kontaktach z dziennikarzami © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Co najbardziej interesuje dziennikarzy? Czy są dociekliwi, odważni i dokładni? Czy potwierdzenia swoich informacji szukają u kilku źródeł? Na co mogą liczyć z ich strony PR-owcy? Czy bywali stawiani wobec propozycji korupcyjnych? Portal PRoto postanowił sprawdzić co specjaliści ds. komunikacji sądzą o dziennikarzach.

Przeczytaj także: Co dziennikarze sądzą o branży PR?

31% PR-owców przyznało, że najbardziej nie lubi, gdy dziennikarz jest nieprofesjonalny. 25% respondentów jako najbardziej nielubianą cechę dziennikarzy uznało ich nieprzygotowanie, a 15% - niepunktualność. Po 11% PR-owców biorących udział w badaniu drażni niewiarygodność przedstawicieli mediów oraz ich nachalność.

fot. mat. prasowe

Sytuacje, z którymi spotkali się Państwo w swoich zawodowych kontaktach z dziennikarzami

Sytuacje, z którymi spotkali się Państwo w swoich zawodowych kontaktach z dziennikarzami








Materiały prasowe są pilnie śledzone przez PR-owców. Jedna czwarta respondentów uznała jednak, że autorzy przekazów medialnych nie weryfikują podawanych przez siebie faktów. Dla 23% wypełniających ankietę specjalistów ds. komunikacji największym błędem dziennikarzy jest powierzchowne traktowanie tematu, a dla 22% - niedbałość o poprawność podawanych przez siebie nazw i nazwisk. PR-owcy, którzy wzięli udział w badaniu narzekali też na: mijanie się z prawdą (17%) oraz tendencyjność informacji podawanych w mediach (11%).

PRoto zapytał PR-owców o ich doświadczenia z kontaktach zawodowych z dziennikarzami. 29% z respondentów przyznało, że spotkało się z praktyką przeklejania przez dziennikarzy treści otrzymanej informacji prasowej, 25% - uznało, że dziennikarze nie stosują prawa autoryzacji. 16% z PR-owców biorących udział w badaniu przyznało, że miało do czynienia z przypadkami, kiedy dziennikarze nie podawali nazw firm, które reprezentowali eksperci, których opinie przytaczali w swoich materiałach.

fot. mat. prasowe

Czego najbardziej brakuje polskim dziennikarzom?

Czego najbardziej brakuje polskim dziennikarzom?

Tylko 20% respondentów stwierdziło, że nigdy nie spotkało się ze strony przedstawicieli mediów z korupcyjną propozycją. Korupcyjną oznacza w tym wypadku uzależnianie pojawienia się informacji od wykupienia reklamy w danym medium. 27% specjalistów ds. komunikacji przyznało, że taki warunek przedstawiano im często, a 13% - bardzo często.

Ponad połowa (51%) respondentów oceniła, że rzadko spotyka w swoim życiu zawodowym profesjonalnych i kompetentnych dziennikarzy. Z drugiej strony 47% biorących udział w badaniu uznało, że z takimi właśnie przedstawicielami mediów ma do czynienia często.

A jakich cech, zdaniem respondentów najbardziej brakuje polskim dziennikarzom? Wiedzy merytorycznej (22%), czasu (20%), pasji (15%), wiarygodności (13%) oraz dociekliwości (12%).

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą anonimowej ankiety internetowej, której link był dostępny w serwisie PRoto, i objęło 352 specjalistów ds. komunikacji.

Przeczytaj także: Kto porzucił media dla PR? Kto porzucił media dla PR?

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: