o2.pl walczy ze spamem
2003-11-20 00:49
Przeczytaj także: Jak uniknąć spamu?
Bazując na zasadach logiki rozmytej zastosowany filtr zaklasyfikuje każdą przesyłkę wchodzącą na serwery pocztowe o2.pl jako spam lub zwykły list. Listy rozpoznane jako spam trafią do specjalnego folderu, nie dochodząc do właściwej skrzynki pocztowej użytkownika. Użytkownik będzie mógł jednak stworzyć własną 'Białą listę' adresów, z których, nawet sklasyfikowana jako spam poczta, trafi do jego skrzynki.Równocześnie serwery poczty wychodzącej (SMTP) o2.pl oprócz od dawna prowadzonych statystyk ilości rozsyłanych e-maili i blokowania seryjnej korespondencji, zaczną wymagać autoryzacji w czasie wysyłania listu programem pocztowym. Zabieg ten powinien utrudnić potencjalnym spamerom wykorzystanie zasobów o2.pl do rozsyłania spamu.
Rozwiązanie wprowadzone w o2.pl opiera się na odmiennych zasadach niż systemy powszechnie stosowane. W większości przypadków polityka ochrony użytkownika polega na odrzucaniu wszelkich przesyłek z serwerów, których adresy IP znajdują się na prowadzonych w sieci różnego typu "Czarnych listach". Taka polityka zdaniem pracowników o2.pl nie sprawdza się.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Bezpłatny antyspam w chello
-
Antyspamowa tarcza
-
Antyspam na WP
-
Giganci kontra spam
-
Trójstopniowa ochrona przed spamem
-
Trojan bankowy Mamont podszywa się pod Google Chrome
-
3 typy cyberataków na pocztę e-mail, które najtrudniej wykryć
-
ESET wykrył kampanię spamową. Polskie firmy na celowniku
-
Operacja Texonto. Straszyli obywateli Ukrainy jedzeniem gołębi i amputacją nóg