eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Trójstopniowa ochrona przed spamem

Trójstopniowa ochrona przed spamem

2004-02-04 00:19

Z początkiem lutego br. INTERIA.PL udostępniła użytkownikom swoich kont pocztowych trójstopniowy system antyspamowy. System rozpoznaje niechciane przesyłki poczty elektronicznej niezależnie od języka, w którym są przesyłane, nie wymaga przy tym instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania.

Przeczytaj także: Jak uniknąć spamu?

System ochronny odrzuca przesyłki nadchodzące z domen i adresów IP często wykorzystywanych do rozsyłania niechcianej korespondencji oraz selekcjonuje pocztę na poziomie Filtra Globalnego oraz Prywatnego Filtra antyspamowego.

Filtr Globalny to nadrzędny mechanizm dokonujący selekcji wiadomości na podstawie analizy nagłówków i treści nadchodzącej korespondencji, działający w skali całego systemu pocztowego (dla osób, które uaktywnią tę opcję). Baza logiczna, na podstawie której dokonywana jest selekcja nadchodzących wiadomości, na bieżąco zasilana jest przez INTERIA.PL nowymi przykładami niechcianej korespondencji i wiadomości nie klasyfikowanych jako spam.

Filtr Prywatny to system "uczony" rozpoznawania spamu bezpośrednio przez użytkownika. Tworzenie reguł dla filtra prywatnego odbywa się poprzez przenoszenie korespondencji uznanej za niechcianą do specjalnego folderu o nazwie Spam, który tworzony jest w skrzynce odbiorcy (dostępnej przez interfejs WWW) bezpośrednio po włączeniu któregokolwiek z poziomów ochrony.

Włączenia, wyłączenia i konfiguracji opcji działania poszczególnych poziomów ochrony antyspamowej dokonać można (po zalogowaniu się na konto) na stronach WWW ustawień skrzynki pocztowej. Zdefiniować tam można, czy maile uznawane za spam mają być odbijane do nadawcy z informacją, że konto nie istnieje (co może prowadzić do wykreślania adresu odbiorcy z list wysyłkowych) czy też umieszczane bezterminowo lub na wybrany przez użytkownika czas w folderze Spam.

System umożliwia również wybór, czy korespondencja uznana za spam ma być dostarczana w wersji oryginalnej, czy też w wersji „oszczędnej” czyli tylko z nagłówkami wiadomości i komunikatem o przechwyceniu spamu (co przekłada się na szybkość pobierania poczty i efektywne wykorzystanie pojemności konta). Zarówno w przypadku korzystania z Filtra Prywatnego, jak i z Filtra Globalnego, system antyspamowy umożliwia osobom odbierającym pocztę za pomocą programów pocztowych (nie przez WWW) łatwą selekcję wiadomości pobieranych z serwera, poprzez oznaczenie ich frazą **SPAM** w temacie maila.

System Filtrów Globalnych i Filtrów Prywatnych dostępny jest bez ograniczeń dla wszystkich posiadaczy płatnych kont pocztowych w portalu INTERIA.PL i pakietów hostingowo-pocztowych Strefa.pl. W okresie testowym, do końca marca br., każdy użytkownik konta bezpłatnego może aktywować Filtr Globalny, zaś Filtr Prywatny dostępny będzie dla 10 tysięcy właścicieli kont, którzy jako pierwsi zaktywują tę opcję.

Przeczytaj także: Klienci spamerów w Rosji Klienci spamerów w Rosji

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: spam, ochrona antyspamowa, antyspam
Miłosny Portal na Walentynki

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: