eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kogo poszukuje branża internetowa?

Kogo poszukuje branża internetowa?

2008-10-27 13:42

Przeczytaj także: Niskie bezrobocie, brakuje pracowników


Dobrze jest jednak wzbogacić taką wiedzę praktycznymi informacjami, które – nie licząc staży i praktyk – mogą zostać dostarczone dzięki udziałom w imprezach związanych z tym sektorem rynku.

- Warto uczestniczyć w branżowym życiu, tj. grillach IT, barcampach, czy warsztatach. Te ostatnie są coraz częściej organizowane na uczelniach, gdzie firmują je większe agencje interaktywne. Natomiast jeśli mamy już jakieś doświadczenie oraz dobrą orientację w Sieci, warto pomyśleć nad stworzeniem branżowego bloga, który będzie dla nas narzędziem kontaktu z innymi, a przy okazji też „małego lansu” – dodaje specjalista z Grupy Adweb.

SIŁA ELOKWENCJI

Jak podaje Adweb, po przebrnięciu przez etap związany ze zdobywaniem wiedzy, nadchodzi ten najtrudniejszy moment, czyli próba wkroczenia do branży interaktywnej. W tym przypadku rekrutacja nie odbiega od standardów wypracowanych przez rynek, które opisywane były w niezliczonych poradnikach dla poszukujących pracy. Niestety jest to wciąż punkt, w którym popełniane są rażące lub nawet dyskwalifikujące w oczach pracodawcy błędy.

- Poza weryfikacją informacji zawartych w CV i liście motywacyjnym, liczy się trudna do opisania sfera tzw. „wrażenia”, czyli prezencja, elokwencja, odporność na stres, a nawet poczucie humoru i urok osobisty. Każdy z tych elementów może przechylić szalę na naszą korzyść lub pogrzebać szanse na upatrzoną posadę – wylicza Anna Białoń.

Grupa Adweb zauważa, iż trzeba mieć też na względzie fakt, że niektóre aspekty osobowości mają różne znaczenie w zależności od rodzaju stanowiska, na które aplikuje kandydat. Dla przykładu elokwencja i urok osobisty będą kluczowymi cechami w przypadku Account Managera, natomiast nie będą miały aż takiego wpływu np. na pracę programisty. Dodatkowo przez pracodawców doceniana jest dynamika, swoboda oraz umiejętność rozmowy ukierunkowanej na tzw. „konkret”. W trakcie spotkania niedopuszczalna jest jednak próba zdominowania rozmówcy, wykazanie się brakiem wiedzy o firmie, a przede wszystkim mijanie się z prawdą np. w kwestii swoich kompetencji. Anna Białoń przestrzega również, aby w przypadku braku doświadczenia unikać kreowania się na "starego wygę" Internetu. - Prowadzenie z kolegą serwisu dla kolekcjonerów kubków nie może być filarem CV osoby, która chce objąć odpowiedzialne stanowisko managerskie – komentuje.

Proces rekrutacyjny, podobnie jak statystyka, odrzuca wartości ekstremalne, czyli w tym przypadku są to osoby przesadnie nieśmiałe, jak i skrajnie nonszalanckie oraz pewne siebie.

Należy mieć świadomość, iż negatywny komunikat może być wysłany już na etapie składania samej aplikacji, której forma oraz treść są często lekceważone przez ubiegających się o pracę. Jak zwracają uwagę rekruterzy, zdarzają się im sytuacje, kiedy kandydat przesyła wiadomość z samymi załącznikami, bez jakiejkolwiek treści i informacji na temat stanowiska do którego pretenduje. Nierzadko aplikanci zapominają też o tak podstawowej rzeczy, jaką jest napisanie listu motywacyjnego czy zmiana adresu w nagłówku dokumentu, który wcześniej np. był wysłany do konkurencyjnej firmy.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: