Rośnie sprzedaż komórek
2003-11-10 00:31
Przeczytaj także: Rośnie sprzedaż telefonów komórkowych
Rynkowe udziały Nokii praktycznie nie uległy zmianie: aż 35% telefonów komórkowych sprzedanych na świecie w trzecim kwartale bieżącego roku nosiło logo fińskiego giganta. Motorola zanotowała wzrost sprzedaży o 28%, dzięki czemu udział firmy w światowym rynku wzrósł do 15,5%, co daje drugie po Nokii miejsce. Na trzecim miejscu umocnił się Samsung, kontrolujący już 11,5% światowej sprzedaży. Wzrost znaczenia koreańskiego producenta to efekt rosnącego popytu na modele klasy high-end. Pierwszą piątkę branży zamykają Siemens i LG Electronics z udziałem odpowiednio 8,7% i 5,8%. Z czołówki wypadło Sony Ericsson.Według IDC, sprzedaż "komórek" w trzecim kwartale 2003 r. była o 21,2% wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wcześniejsze prognozy przygotowane przez firmę Strategy Analytics zakładają, że w tym roku na całym świecie nabywców znajdzie aż 492 mln sztuk telefonów komórkowych.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Sprzedaż telefonów komórkowych VII-IX 2006
-
Sprzedaż telefonów komórkowych na świecie
-
Nokia liderem rynku komórek
-
Samsung: sprzedamy 1,2 mln komórek w Polsce
-
Sprzedaż telefonów komórkowych 2005
-
Sprzedaż telefonów komórkowych 2005
-
Sprzedaż telefonów komórkowych VII-IX 2005
-
Miliard sprzedanych Nokii
-
Miliard "komórek" rocznie