eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wiarygodna witryna WWW

Wiarygodna witryna WWW

2003-10-24 00:34


Jak zatem zwiększyć wiarygodność firmowej witryny? Oto 10 wskazówek zespołu :

1. Ułatwiaj weryfikację prawdziwości i dokładności informacji umieszczonych na witrynie. Możesz zwiększyć wiarygodność witryny dzięki informacjom i danym z innego źródła (cytaty, materiały źródłowe) szczególnie, jeśli umieścisz odpowiedni odsyłacz (link). Nawet jeżeli nikt nie skorzysta z tego odsyłacza, to i tak wykażesz pewność swoich informacji i ich źródła.

2. Pokaż, że za stroną WWW stoi prawdziwa organizacja. Najprościej można to zrobić przez podanie fizycznego adresu. Inne sposoby to zdjęcia firmy i wykazanie przynależności do organizacji branżowej, Izby Handlowej lub Gospodarczej.

3. Pokaż fachową wiedzę w zawartości witryny i oferowanych usługach. Czy w swoim zespole masz wybitnych ekspertów, znanych specjalistów, cenionych fachowców? Powiedz o tym. Nie umieszczaj odsyłaczy do mniej cenionych organizacji, bo to przez skojarzenie obniża Twoją wiarygodność.

4. Pokaż, że w Twojej firmie pracują uczciwi i wiarygodni ludzie. Pokaż ich zdjęcia. Umieść teksty ich autorstwa. Na niektórych witrynach można przeczytać życiorysy i informacje o sposobach wolnego czasu.

5. Ułatwiaj kontakt. Najprostsza metoda? Podaj telefon, adres fizyczny i e-mail.

6. Zadbaj o profesjonalny wygląd witryny (lub stosowny do przeznaczonego celu). Są użytkownicy, którzy ogromną wagę przywiązują do atrakcyjnego wyglądu witryny. Kompozycja, kolorystyka, typografia, ilustracje, konsekwencja ... Oczywiście nie wszystkie organizacje zdobywają wiarygodność przez kopiowanie witryny IBM.com. Projekt musi współgrać z przeznaczeniem witryny.

7. Uławiaj nawigację. Wiarygodność witryny jest wprost proporcjonalna do łatwości korzystania z niej i użyteczności. Niektórzy o tym zapominają i skazują internautę na długie oczekiwanie zanim witryna pojawi się w pełnej krasie lub bez uzasadnienia oślepiają użytkownika wszystkimi nowinkami technologicznymi Internetu.

8. Często aktualizuj zawartość witryny (lub co najmniej pokaż, że coś na niej zmieniłeś). Ludzie przypisują większą wiarygodność stronom, które "żyją".

9. Z umiarem umieszczaj wszelkie treści handlowe (na przykład, reklamy, oferty). Jeżeli to możliwe w ogóle zrezygnuj z reklam na witrynie. Skoro już musisz mieć reklamy, jasno oddzielaj treści reklamowe od redakcyjnych. Pisz jasno, konkretnie i szczerze.

10. Unikaj błędów wszelkiego rodzaju, nawet tych najmniejszych. Im mniej błędów, tym bardziej są widoczne. Błędy typograficzne i nieczynne odsyłacze psują reputację bardziej niż Ci się wydaje :-(

poprzednia  

1 2

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: