eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wizerunek i tożsamość marki: stwórz własny album

Wizerunek i tożsamość marki: stwórz własny album

2008-08-12 13:53

Przeczytaj także: Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji


4) F1 słynie z nowinek technicznych. Ty masz historię innowacji produktowych.

Trudno sobie wyobrazić, żeby dzisiejsze samochody F1 wyglądały i miały takie osiągi jak dwadzieścia, trzydzieści czy czterdzieści lat temu. Technologie się rozwijają, aby wyścigi były coraz bardziej emocjonujące, a zarazem bezpieczne. Pokaż jak zmieniał się twój produkt na przestrzeni lat. Jakie nowe elementy dochodziły, a jakie odchodziły. Pochwal się jakie korzyści odnosili z tego klienci. Pokaż jak produkty wyglądały na półkach w sklepie, w domu klienta, podczas użytkowania. Pokaż zmiany, aby podkreślić wysoki poziom techniczny obecnych rozwiązań.

5) F1 ma historię odmierzaną w sezonach startów. Ty masz historię odmierzaną w kampaniach reklamowych odzwierciedlających zmiany na rynku.

Historia F1 to kolejne sezony startów kierowców. Twoja marka ma historię odmierzaną w kampaniach reklamowych. Kolejna zmiana społeczna, gospodarcza czy ekonomiczna powinna odbić się na twojej marce. Efektem tego powinny być zmiany w charakterze kampanii reklamowych. Jeśli zmieniała się jedynie forma przekazu, lepiej trafiająca w gusta aktualnych konsumentów, a nie jej przekaz ani wartości, to dobrze. Ale jeśli każda kolejna kampania to całkiem nowy przekaz, to szybko się pogubisz czym jest twoja marka. I możesz mieć pewność, że twoi klienci też się dawno w tym pogubili. Na szczęście to służy uczeniu się i przyszłości, a nie biadoleniu nad przeszłością. Pokaż, przyjrzyj się jak zmieniała się twoja marka w przeszłości, a być może znajdziesz w niej pomysł na przyszłość.

Wszystkie te informacje, wywiady i teksty powinny zostać ze smakiem złożone w programie DTP i okraszone mnóstwem fotografii. Fotografii lekko artystycznych. To nie może być fotka zupełnie amatorska, musi mieć swój wyraz i treść. Żeby robić takie fotki niekoniecznie musisz wynajdywać zawodowców, wystarczy trochę treningu.

Tak przygotowany album marki możesz zacząć pokazywać pracownikom. Tym starszym, a także tym młodszym. Album możesz wykorzystać w rekrutacji do selekcji najbardziej odpowiednich kandydatów. Album możesz pokazać najlepszym klientom na specjalnie zorganizowanym przyjęciu. Album możesz pokazać dziennikarzom na specjalnie zorganizowanym pokazie lub wystawie. Cokolwiek zrobisz z albumem, będzie on cały czas mówił o twojej marce, jaka była w przeszłości (wspaniała) i jaka będzie w przyszłości (jeszcze wspanialsza).

A co będzie, gdy przygotowywanie albumu będzie ci szło okrutnie topornie?

Wniosek z tego taki, że na razie twoja marka nie jest taka jak Formuła 1. Możesz mieć wspaniałe reklamy, imponujące wyliczenia wartości marki, możesz mieć nawet tytuł SuperHiperUltra Marki, ale jeśli nie jesteś w stanie przygotować interesującego roboczego albumu marki (mówimy cały czas o roboczym albumie na wewnętrzne potrzeby firmy, a nie do zewnętrznego wydania), to wciąż jesteś daleko, daleko. Na szczęście wiesz czego potrzebujesz — pięć powyższych punktów pomoże ci skupiać działania na budowie wspaniałej marki. Więcej inspiracji i pomysłów na swój własny album znajdziesz przeglądając albumy różnych marek, nie tylko tego F1 od PWN.
Przeczytaj także: Branding - budowanie marki Branding - budowanie marki

poprzednia  

1 2

oprac. : Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo Naukowe PWN

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: