eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Życie w sieci: co robią internauci?

Życie w sieci: co robią internauci?

2008-08-08 00:15

Przeczytaj także: Cyberslacking w opinii pracowników


Życie

Dużą popularnością cieszą się gry internetowe. Gra w nie prawie trzy czwarte (74%) dorosłych użytkowników w Stanach Zjednoczonych oraz 96% dzieci w Stanach. W gry internetowe grają także prawie wszyscy użytkownicy Internetu w Chinach (95% dorosłych i 99% dzieci).

Muzykę pobiera prawie połowa dorosłych i dzieci (po 56%) korzystających z Internetu w Stanach Zjednoczonych. Jednakże to Chiny i Brazylia są na czele ankietowanych krajów w klasyfikacji pobierania muzyki - 97% dorosłych i 98% dzieci w Chinach pobiera muzykę, a w Brazylii 88% dorosłych i 89% dzieci.

Około dwóch trzecich (66%) korzystających z Internetu dorosłych i 70% korzystających z Internetu dzieci w Stanach Zjednoczonych odwiedza witryny internetowe służące do udostępniania filmów wideo.

Informacje

Większość dorosłych użytkowników Internetu przez co najmniej godzinę miesięcznie czyta zarówno wiadomości podawane w witrynach i blogach (Stany Zjednoczone – 77%, Wielka Brytania – 66%, Australia – 75%, Niemcy 71%, Francja – 76%, Brazylia – 93%, Chiny – 92%, Japonia – 83%), jak i w postaci drukowanej (Stany Zjednoczone – 80%, Wielka Brytania – 77%, Australia – 87%, Niemcy – 86%, Francja – 84%, Brazylia – 90%, Chiny – 92%, Japonia – 84%).

Porady internetowe na temat mody i urody są popularne na całym świecie, korzysta z nich 82% dorosłych użytkowników sieci w Chinach (Stany Zjednoczone – 32%, Wielka Brytania – 35%, Australia – 34%, Niemcy – 36%, Francja – 39%, Brazylia – 69%, Chiny – 82%, Japonia – 49%).

Zakupy

Prawie wszyscy użytkownicy Internetu przyznają się do co najmniej okazjonalnych zakupów za pośrednictwem sieci (Stany Zjednoczone – 90%, Wielka Brytania – 96%, Australia – 84%, Niemcy – 93%, Francja – 89%, Brazylia – 81%, Chiny – 86%, Japonia – 90%).

Okazuje się również, że użytkownicy mają duże zaufanie do zakupów w Internecie. Największy poziom zaufania do zakupów w Internecie został odnotowany wśród użytkowników w Wielkiej Brytanii (78%), z kolei Japończycy mają do nich zaufanie najmniejsze (33%). Jeśli chodzi o pozostałe kraje wyniki wyglądają następująco: Stany Zjednoczone – 63%, Australia – 55%, Niemcy – 46%, Francja – 53%, Brazylia – 40%, Chiny – 55%.

Bankowość:

Finanse osobiste cieszą się dużą popularnością – są tuż za zakupami on-line. Większość użytkowników przeprowadzała swoje podstawowe operacje finansowe za pomocą sieci. Około czterech na pięciu dorosłych użytkowników sieci przynajmniej czasami korzysta z operacji bankowych lub płaci rachunki przez Internet (Stany Zjednoczone – 79%, Wielka Brytania – 85%, Australia – 81%, Niemcy – 78%, Francja – 84%, Brazylia – 68%, Chiny – 87%, Japonia – 74%).

Zagrożenia:

Większość dorosłych (85%) i dzieci (52%) korzystających z Internetu była ofiarą ataku komputerowego (od mało znaczących wiadomości e-mail ze spamem do poważnych prób włamań) i niepokoi się o bezpieczeństwo.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: