Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za marzec 2008 roku.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel II 2008
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2008 r.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego. Źródło: Megapanel PBI/Gemius, marzec 2008 r.
Kliknij, aby przejść do galerii (4)
W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego na pierwszym miejscu znalazł się Google z zasięgiem 83,22 proc. (w lutym 83,35 proc.), drugim Onet.pl - 67,30 proc. (67,21 proc. w lutym), a trzecim Wirtualna Polska - 56,93 proc. (w lutym zasięg wynosił 56,43 proc.). Na czwartej pozycji nastąpiły zmiany w rankingu, gdzie znalazła się nasza-klasa.pl, która przeskoczyła z miejsca 6 z zasięgiem 51,39 proc. (w lutym 50,78 proc.) i wyprzedziła INTERIA.PL - 51,31 proc. (w lutym 51,20 proc.), która spadła na piątą pozycję i witrynę Allegro.pl z zasięgiem wynoszącym 49,78 proc. (50,90 proc. w lutym), która znalazła się na 6 pozycji. Kolejną zmianą w rankingu (w porównaniu z zestawieniem z lutego) jest pojawienie się z powrotem strony gry.pl z zasięgiem 18,12 proc. na ostatniej pozycji i zniknięcie ceneo.pl z zasięgiem 17,83 proc. w lutym.
Biorąc pod uwagę ranking według miesięcznej liczby odsłon w marcu nie nastąpiły żadne poważne zmiany. Na pierwszym miejscu, podobnie jak w lutym, znalazła się nasza-klasa.pl z 6 948 303 157 odsłon, na drugim Allegro.pl z 4 599 470 454 odsłon, a na trzecim Onet.pl z 4 001 927 866 odsłon. Jedyną różnicą w porównaniu z lutowym zestawieniem jest miejsce 10, na którym pojawił się youtube.com z 805 049 351 odsłon, zastępując grono.net, które wypadło z rankingu.