eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internauci wybierają podróż po Europie

Internauci wybierają podróż po Europie

2008-01-22 02:17

Przeczytaj także: Polscy internauci a usługi turystyczne


fot. mat. prasowe

Zasięg serwisów turystycznych największych polskich portali.

Zasięg serwisów turystycznych największych polskich portali.

Strony biur podróży (61 proc.), wyszukiwarki (49 proc.) i portale turystyczne (48 proc.) to najchętniej odwiedzane miejsca w sieci wśród osób szukających informacji o planowanym wyjeździe z biurem podróży. Serwis „Turystyka” na portalu Onet.pl we wrześniu 2007 roku odnotował największy zasięg (12,96 proc. we wrześniu 2007) spośród serwisów turystycznych na największych polskich portalach, pozostając tym samym liderem oglądalności ogółu polskich stron internetowych poświęconych turystyce.

Strony o tematyce turystycznej odwiedzają głównie uczniowie lub studenci (30,77 proc.) z wykształceniem co najmniej średnim, korzystający z Internetu codziennie lub prawie codziennie.

Wyniki badania potwierdzają, że o ile Internet stał się już głównym źródłem informacji o planowanym urlopie, o tyle w przypadku rezerwacji miejsca wyjazdu organizowanego z biurem podróży, prawdopodobnie większą wartość ma dla badanych bezpośredni kontakt z organizatorem wyjazdu. Niemal ¼ internautów, którzy dokonali już rezerwacji, wykorzystała do tego celu Internet (wypełniając kwestionariusz online albo wysyłając e-mail). Podczas gdy znakomita większość osób (40 proc.), które zarezerwowały już miejsce zrobiły to odwiedzając siedzibę biura podróży.

Informacje o badaniu
  • gemiusReport - badanie przeprowadzono między 11 a 17 grudnia 2007 przy użyciu ankiet internetowych. Analizą objęto 1000 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku od 18 do 78 lat, planujących w ciągu najbliższych sześciu miesięcy wyjazd z biurem podróży.
  • gemiusReport „Tracking Turystyka” - raport przedstawia zagregowane wyniki badania dla tygodni 42-52 2007 r. (zebrane od 24 września do 30 grudnia 2007 r.). Badanie przeprowadzono przy użyciu ankiet internetowych, które były wyświetlane losowo. Analizą objęto kwestionariusze zebrane od internautów w wieku od 18 do 79 lat.
  • Badanie Megapanel PBI/Gemius opiera się na metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: