Oprogramowanie multimedialne i edukacyjne w Polsce 2006
2007-11-09 12:12
Przeczytaj także: Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego w Polsce
Przyszłość rynku gier to nie tylko konsole i komputery PC czy Macintosh. Coraz częściej gry komputerowe są projektowane lub adaptowane do telefonów komórkowych. Ta coraz popularniejsza na rynku gier platforma pozwala na rozwój zarówno nowych przedsięwzięć programistycznych, jak i adaptacje pomysłów typowych dla innych platform sprzętowych.
Metodyka badań
Rynek oprogramowania multimedialnego i edukacyjnego tworzy bardzo wiele odrębnych obszarów, z których praktycznie wszystkie notują obecnie rozwój. W ocenach DiS na polski rynek aplikacji multimedialnych i edukacyjnych składa się praca ok. 50 krajowych producentów i dystrybutorów oprogramowania lokalnego i międzynarodowego. Działalność 20 z nich stanowi o wartości praktycznie całego rynku.
Wśród dostawców oprogramowania edukacyjnego i multimedialnego znajdują się zarówno dystrybutorzy oprogramowania i sprzętu, jak i firmy przynajmniej częściowo tworzące oprogramowanie. Wśród badanych przez DiS podmiotów o tym profilu dominują następujące specjalizacje:
- producenci gier i innych pokrewnych produktów służących rozrywce,
- producenci oprogramowania edukacyjnego, przeznaczonego do wspomagania nauki przedmiotów w szkołach (zwłaszcza nauki języków),
- producenci tekstowych baz danych i baz wiedzy (prawnych, geograficznych, językowych, adresowych) wykorzystywanych zarówno w edukacji, jak i w działalności zawodowej użytkowników,
- twórcy prezentacji multimedialnych stanowiących z reguły produkcje jednorazowe, przygotowywane na jednostkowe zamówienie,
- twórcy narzędzi typu e-learning.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Kto pobiera multimedia na komórki
-
Sztuczna inteligencja w edukacji. Czy ChatGPT zmieni model nauczania?
-
Studenci i nowe technologie: pracę dyplomową napisze sztuczna inteligencja?
-
Sztuczna inteligencja w edukacji - szansa czy zabójca kreatywności?
-
Polska szkoła w oczach Polaków. Co do poprawy?
-
Szkoły czekają na ponad 20 mln zł od swoich dłużników
-
Hakerzy celują w sektor edukacji i badań
-
Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?
-
Jakie studia wybrać? 7 praktycznych wskazówek