eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Łatwiejsze kreowanie wizerunku firmy niż państwa

Łatwiejsze kreowanie wizerunku firmy niż państwa

2007-09-16 13:17

Łatwiejsze kreowanie wizerunku firmy niż państwa

© fot. mat. prasowe

Zarządzanie wielką międzynarodową firmą może być skomplikowanym i wymagającym zadaniem, ale według prezesów firm to liderzy państw mają przed sobą trudniejsze zadanie. Według ankiety przeprowadzonej przez agencję Weber Shandwick, 68% szefów spółek wskazuje na zarządzanie reputacją państwa jako trudniejsze zadanie.

Przeczytaj także: Identyfikacja Wizualna Firmy

Ankieta Safeguard Reputation została przeprowadzona na 11 rynkach przy współpracy z KRC Research.

fot. mat. prasowe

Średnio co trzeci prezes z Hiszpanii (74% do 24%) i Hongkongu (74% do 22%) jest zdania że zarządzanie reputacją kraju jest trudniejsze od zarządzania firmą.

„W trudnym, światowym, socjopolitycznym środowisku liderzy biznesu wskazują na fakt, że na zarządzanie wizerunkiem kraju i marki wpływa wiele zewnętrznych czynników” – mówi szef Zarządzania Reputacją Strategiczną w Weber Shandwick Dr. Lesie Gaines-Ross. „Ostatnie problemy fabryk w Chinach, wiadomości o rozwoju terroryzmu w Pakistanie i próby poprawienia reputacji rządu USA na arenie międzynarodowej pokazują jak ciężko jest zarządzać wizerunkiem kraju. Z drugiej strony zarządzanie reputacją spółki wydaje się być łatwe dla doświadczonych ludzi biznesu.” – wyjaśnia Dr. Lesie Gainers-Ross.

Nie wszystkie rodzaje reputacji są zarządzane jednakowo

Prezesi światowych spółek są zgodni w kwestii zarządzania wizerunkiem firmy. Zarządzanie percepcją całego przemysłu lub państwową firmą jest trudniejsze do kontrolowania, niż zarządzanie reputacją pojedynczego przedsiębiorstwa.
  • Reputacja całego przemysłu jest postrzegana jako trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja firmy – ponad półtora razy (57% do 39%). Interesującym faktem jest to, że prezesi z Włoch różnią się od swoich kolegów z innych krajów uważając, że reputacja firmy jest zdecydowanie trudniejsza w zarządzaniu (54% do 30%).
  • Reputacja spółki państwowej jest postrzegana jako trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja spółki prywatnej. Wedle wyników ankiety prawie trzy razy bardziej (71% do 24%). W tej kwestii prezesi z Ameryki Północnej (82%), Europy (63%) i Azji (76%) są ze sobą całkowicie zgodni.
  • Reputacja spółki prywatnej jest prawie cztery razy trudniejsza w zarządzaniu niż reputacja pojedynczej osoby (77% do 21%). Z wyjątkiem brukselskich prezesów, większość światowych dyrektorów zgadza się z tym twierdzeniem. Belgowie uważają, że zarządzanie reputacją spółki jest prawie tak samo trudne jak zarządzanie reputacją osoby (50% do 48%).
„Zarządzanie reputacją danego sektora przemysłu i reputacją spółki publicznej wymaga większej ilości umiejętności komunikacji strategicznej niż kiedykolwiek wcześniej. Rosnąca struktura akcjonariatu, bloggersi i dziennikarze śledczy stawiają większe wymagania przez organizacjami” – mówi powiedział Prezes Weber Shandwick Andy Polansky. „Przemysłowe, państwowe i prywatne spółki, zdają sobie sprawę z kruchości ich reputacji i często szukają zewnętrznych jednostek do prowadzenia komunikacji długoterminowej” – dodaje Andy Polansky.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: