Rynek kosmetyczny: Chiny wyprzedzą USA?
2007-07-19 13:02
Przeczytaj także: Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.
TNS radzi głównym zagranicznym firmom, aby kontrolowały pięć głównych aspektów chińskiego rynku kosmetycznego:
-
Zwiększenie wydatków konsumenckich:
- Więcej niż 47 proc. produktów do pielęgnacji twarzy sprzedanych w Chinach w 2006 roku miało wartość powyżej 12,90 USD – 3 proc. więcej niż w roku poprzednim.
- Produkty do makijażu powyżej 12,90 USD stanowiły mniej niż 24 proc rynku w 2005, ale wzrosły do prawie 28% w roku kolejnym.
-
Wzrost popytu na produkty opóźniające efekty starzenia:
- Produkty opóźniające efekty starzenia są popularne, głównie w sprzedaży bezpośredniej i stanowiły prawie 21 proc. wartości zakupów w 2006 (duży wzrost w porównaniu z 13,6 proc. udziałem w wydatkach na te produkty w 2005).
- Wraz ze starzeniem się populacji chińskiej, zapotrzebowanie na te produkty będzie jeszcze większe.
-
Sprzedaż bezpośrednia:
- W Tajwanie około 1 na 4 gospodarstwa domowe kupuje produkty kosmetyczne poprzez sprzedaż bezpośrednią, podczas gdy w Chinach jest to nadal tylko 1 na 15 gospodarstw domowych – pomimo poprawy w 2006. Sprzedaż bezpośrednia ma nadal możliwości rozwoju w Chinach.
-
Mniejsze miasta chińskie wyzwaniem dla zagranicznych marek kosmetycznych?
- Mniejsze miasta generowały blisko 41,9 proc. popytu na produkty do makijażu w 2006 - jakieś 20 proc. więcej niż 38 proc. poziom w 2005 roku.
- Konsumenci z mniejszych miast wydają niemal tyle samo co konsumenci z metropolii (podczas jednej wyprawy na zakupy), gdzie średnie wydatki konsumentów z mniejszych miast wyniosły w 2006 r. 49,8 RMB, a średnie wydatki konsumentów metropolii sięgały w tym samym roku średnio 51.3 RMB (podczas jednej wyprawy).
-
Kombinacje i użytkowanie:
- Chiny wykazują także silny potencjał wśród konsumentów kupujących i używających bardziej złożone kombinacje produktów kosmetycznych. Tylko 2,6% rodzin nabyło produkty z różnych kategorii od kremów do twarzy, płynów do demakijażu poprzez toniki, aż do produktów przeznaczonych do makijażu w 2006. Ten poziom jest bardzo niski i pozostawia sporo miejsca do rozwoju.
Wszystkie dane pochodzą z TNS Worldpanel China (National Urban Panel), z wyjątkiem danych dla 2006 roku na temat wielkości amerykańskiego rynku kosmetycznego (dane z Information Resources Inc. (IRI) w USA).
![GfK: kupujemy mniej kosmetyków [© pixabay.com] GfK: kupujemy mniej kosmetyków](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kosmetyki/GfK-kupujemy-mniej-kosmetykow-250986-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl