eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek kosmetyczny: Chiny wyprzedzą USA?

Rynek kosmetyczny: Chiny wyprzedzą USA?

2007-07-19 13:02

Przeczytaj także: Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.


TNS radzi głównym zagranicznym firmom, aby kontrolowały pięć głównych aspektów chińskiego rynku kosmetycznego:
  1. Zwiększenie wydatków konsumenckich:
    • Więcej niż 47 proc. produktów do pielęgnacji twarzy sprzedanych w Chinach w 2006 roku miało wartość powyżej 12,90 USD – 3 proc. więcej niż w roku poprzednim.
    • Produkty do makijażu powyżej 12,90 USD stanowiły mniej niż 24 proc rynku w 2005, ale wzrosły do prawie 28% w roku kolejnym.
  2. Wzrost popytu na produkty opóźniające efekty starzenia:
    • Produkty opóźniające efekty starzenia są popularne, głównie w sprzedaży bezpośredniej i stanowiły prawie 21 proc. wartości zakupów w 2006 (duży wzrost w porównaniu z 13,6 proc. udziałem w wydatkach na te produkty w 2005).
    • Wraz ze starzeniem się populacji chińskiej, zapotrzebowanie na te produkty będzie jeszcze większe.
  3. Sprzedaż bezpośrednia:
    • W Tajwanie około 1 na 4 gospodarstwa domowe kupuje produkty kosmetyczne poprzez sprzedaż bezpośrednią, podczas gdy w Chinach jest to nadal tylko 1 na 15 gospodarstw domowych – pomimo poprawy w 2006. Sprzedaż bezpośrednia ma nadal możliwości rozwoju w Chinach.
  4. Mniejsze miasta chińskie wyzwaniem dla zagranicznych marek kosmetycznych?
    • Mniejsze miasta generowały blisko 41,9 proc. popytu na produkty do makijażu w 2006 - jakieś 20 proc. więcej niż 38 proc. poziom w 2005 roku.
    • Konsumenci z mniejszych miast wydają niemal tyle samo co konsumenci z metropolii (podczas jednej wyprawy na zakupy), gdzie średnie wydatki konsumentów z mniejszych miast wyniosły w 2006 r. 49,8 RMB, a średnie wydatki konsumentów metropolii sięgały w tym samym roku średnio 51.3 RMB (podczas jednej wyprawy).
  5. Kombinacje i użytkowanie:
    • Chiny wykazują także silny potencjał wśród konsumentów kupujących i używających bardziej złożone kombinacje produktów kosmetycznych. Tylko 2,6% rodzin nabyło produkty z różnych kategorii od kremów do twarzy, płynów do demakijażu poprzez toniki, aż do produktów przeznaczonych do makijażu w 2006. Ten poziom jest bardzo niski i pozostawia sporo miejsca do rozwoju.
Informacje o badaniu
Wszystkie dane pochodzą z TNS Worldpanel China (National Urban Panel), z wyjątkiem danych dla 2006 roku na temat wielkości amerykańskiego rynku kosmetycznego (dane z Information Resources Inc. (IRI) w USA).

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: