eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mobilność coraz ważniejsza

Mobilność coraz ważniejsza

2007-06-05 12:48

Przeczytaj także: Branża HoReCa a rozwiązania mobilne


Początek rewolucji już za nami

Wygląda jednak na to, że prognozy te oparte są na już istniejących tendencjach. Dla przykładu, w Polsce dostrzec możemy pozytywne tendencje zmierzające ku większej mobilności:
  • 38% procent respondentów z Polski korzysta w chwili obecnej z sieci bezprzewodowej w domu, w porównaniu z 41% w całej Europie
  • 84% procent powyższych respondentów odczuwa w chwili obecnej pozytywne efekty związane ze wzrostem wydajnością pracy dzięki sieci bezprzewodowej
  • 62% ankietowanych nie posiadających sieci bezprzewodowej planuje zainwestować w jej założenie w niedalekiej przyszłości

Wydaje się jednak, że w Polsce “dom bezprzewodowy” stał się już w tej chwili elementem rzeczywistości, a stopień wykorzystania rozwiązań tego typu będzie zwiększać się do roku 2012.

Konsumenci będą wydawać więcej na urządzenia bezprzewodowe

W związku z opisanymi wyżej tendencjami sprzedaż sprzętu bezprzewodowego w Polsce będzie rosnąć, co umożliwi konsumentom zwiększenie wydajności pracy. Kluczowe obszary planowanych wydatków to:
  • Laptopy – 27%
  • Zestawy kina domowego – 14%
  • Drukarki – 13%

Firma Lexmark zleciła przeprowadzenie ankiety z okazji niedawnego wprowadzenia na rynek drukarek atramentowych oraz urządzeń wielofunkcyjnych wyposażonych w opcje drukowania bezprzewodowego.

„Obserwujemy znaczącą zmianę zachowania konsumentów oraz struktury ich wydatków” - powiedział Andrzej Zelek, Country General Manager, Lexmark Polaska. „Kiedyś głównym celem była komunikacja. Ludzie zakładali szerokopasmowe łącza, aby móc rozmawiać, robić zakupy i surfować po Internecie. W chwili obecnej są oni już świadomi potencjału drzemiącego w sieci i chcieliby móc wykorzystywać go w większym stopniu, sięgają zatem po wszechstronny, przenośny sprzęt, który im to umożliwi”.

Informacje o badaniu
Ankieta została przeprowadzona przez firmę Ipsos w dniach 16-24 lutego 2007 r. Badaniem objętych zostało 500 respondentów z 18 krajów, co daje łączną liczbę 9000 uczestników. Grupy respondentów zostały dostosowane zgodnie z demograficznym rozkładem posiadaczy komputerów domowych w każdym z ankietowanych krajów. Kraje objęte badaniem to: Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Polska, Austria, Belgia, Holandia, Szwajcaria, Dania, Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk, Australia, Japonia, Brazylia i RPA. Poziom ufności ankiety wynosi 95 procent + 5 procent.

poprzednia  

1 2

Budżet domowy 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: