eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Podravka kupiła Warzywko

Podravka kupiła Warzywko

2007-05-17 13:53

Podravka podpisała umowę z firmą Kamis-Przyprawy S.A. dotyczącą zakupu marki Warzywko, jednej z wiodących marek na krajowym rynku przypraw uniwersalnych. Wraz z marką Warzywko do portfolio Podravki trafi również Perfecta - marka przypraw uniwersalnych produkowanych na rynek rosyjski, ukraiński i rumuński.

Przeczytaj także: Rynek przypraw w Polsce

„Podravka zdecydowała się na zakup marki Warzywko, gdyż pragnie kontynuować swoją specjalizację w kategorii przypraw uniwersalnych – powiedział Darko Marinac, Prezes Zarządu Podravka d.d. „Będzie to możliwe, gdyż Warzywko jest trzecią najmocniejszą marką przypraw uniwersalnych w Polsce, a jej udział rynkowy wynosi ponad 10%. Ponadto Warzywko otwiera nam drogę do segmentu „medium”, w którym na polskim rynku nie byliśmy do tej pory obecni. Zapewnia również rozszerzenie grupy konsumentów oraz portfolia produktów” – dodał Darko Marinac.

Cechą charakterystyczną Warzywka jest zielony kolor opakowania odróżniający tę przyprawę od produktów konkurencyjnych, których opakowania zdominował kolor niebieski, wprowadzony przez Vegetę. Ponadto Warzywko posiada własną, wyróżniającą strategię pozycjonowania i charakterystyczny segment konsumentów. Pod marką Warzywko, oprócz przyprawy uniwersalnej i jej trzech wersji smakowych, Podravka przejmie także dodatkową kategorię – kostki bulionowe.

Zakup nowych marek doprowadzi do zwiększenia produkcji w fabryce Podravki zlokalizowanej w Kostrzynie nad Odrą. Szacuje się, że produkcja w polskiej fabryce wzrośnie nawet o ponad 20%.

KAMIS-PRZYPRAWY S.A. podjął decyzję o wyłączeniu ze swojego portfela marek Warzywko oraz Perfecta, zgodnie z przyjętą przez Spółkę strategią koncentracji działań na inwestycjach i rozwoju produktów pod markami KAMIS i GALEO. Głównym celem Spółki na najbliższe lata jest rozwój i innowacje marek w kategoriach rynkowych: przyprawy tradycyjne, sosy i mokre dodatki smakowe, etniczne produkty kulinarne oraz produkty z kategorii żywności „fit & wellness”.

W kategorii przypraw tradycyjnych (przyprawy jednorodne, mieszanki przyprawowe) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada ponad 50% rynku (marki KAMIS i GALEO). Spółka planuje intensyfikację działań w tej kategorii ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji w łańcuch pozyskiwania surowca na świecie, m.in. w roku 2006 KAMIS powołał spółkę rolną AgroCondimentos Peru S.A.C. w Peru oraz planuje organizację kolejnych spółek.
W kategorii sosy i mokre dodatki smakowe (musztardy, sosy paprykowe, itp.) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada w musztardach główne udziały rynkowe, które wynoszą ponad 31%.


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: Podravka, Warzywko, Perfecta, Kamis, branża spożywcza

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: