Podravka kupiła Warzywko
2007-05-17 13:53
Przeczytaj także: Rynek przypraw w Polsce
„Podravka zdecydowała się na zakup marki Warzywko, gdyż pragnie kontynuować swoją specjalizację w kategorii przypraw uniwersalnych – powiedział Darko Marinac, Prezes Zarządu Podravka d.d. „Będzie to możliwe, gdyż Warzywko jest trzecią najmocniejszą marką przypraw uniwersalnych w Polsce, a jej udział rynkowy wynosi ponad 10%. Ponadto Warzywko otwiera nam drogę do segmentu „medium”, w którym na polskim rynku nie byliśmy do tej pory obecni. Zapewnia również rozszerzenie grupy konsumentów oraz portfolia produktów” – dodał Darko Marinac.Cechą charakterystyczną Warzywka jest zielony kolor opakowania odróżniający tę przyprawę od produktów konkurencyjnych, których opakowania zdominował kolor niebieski, wprowadzony przez Vegetę. Ponadto Warzywko posiada własną, wyróżniającą strategię pozycjonowania i charakterystyczny segment konsumentów. Pod marką Warzywko, oprócz przyprawy uniwersalnej i jej trzech wersji smakowych, Podravka przejmie także dodatkową kategorię – kostki bulionowe.
Zakup nowych marek doprowadzi do zwiększenia produkcji w fabryce Podravki zlokalizowanej w Kostrzynie nad Odrą. Szacuje się, że produkcja w polskiej fabryce wzrośnie nawet o ponad 20%.
KAMIS-PRZYPRAWY S.A. podjął decyzję o wyłączeniu ze swojego portfela marek Warzywko oraz Perfecta, zgodnie z przyjętą przez Spółkę strategią koncentracji działań na inwestycjach i rozwoju produktów pod markami KAMIS i GALEO. Głównym celem Spółki na najbliższe lata jest rozwój i innowacje marek w kategoriach rynkowych: przyprawy tradycyjne, sosy i mokre dodatki smakowe, etniczne produkty kulinarne oraz produkty z kategorii żywności „fit & wellness”.
W kategorii przypraw tradycyjnych (przyprawy jednorodne, mieszanki przyprawowe) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada ponad 50% rynku (marki KAMIS i GALEO). Spółka planuje intensyfikację działań w tej kategorii ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji w łańcuch pozyskiwania surowca na świecie, m.in. w roku 2006 KAMIS powołał spółkę rolną AgroCondimentos Peru S.A.C. w Peru oraz planuje organizację kolejnych spółek.
W kategorii sosy i mokre dodatki smakowe (musztardy, sosy paprykowe, itp.) KAMIS-PRZYPRAWY S.A. posiada w musztardach główne udziały rynkowe, które wynoszą ponad 31%.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polacy lubią przyprawy
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
-
Producenci żywności zadłużeni, ale nie przez pandemię
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
-
Brexit: ile straci polski eksport żywności?
-
Dzień Polskiej Żywności: jak radzi sobie branża rolno-spożywcza?
-
Polski eksport żywności 8 proc. w dół. Dawno nie widział takiego kryzysu
-
DNB Bank Polska: nie ma co liczyć na tanie owoce i warzywa
-
Przemysł spożywczy liczy zaległości. Zadłużenie ma co 12. firma