Jakim markom ufają Europejczycy?
2007-05-14 00:08
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marki godne zaufania 2007
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands marki, które cieszą się największym zaufaniem Europejczyków to: Nokia, Nivea (wybrane jako marki godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 15 krajach), Visa (zwycięzca w kategorii karta płatnicza w 14 krajach), Cannon (zwycięzca w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 11 krajach), Kellogg’s (zwycięzca w kategorii płatki śniadaniowe w 9 krajach). Wybory te potwierdzają, że w kwestii zaufania do marki istotne jest dla Europejczyków czy marka ma długie tradycje i czy jest dobrze znana.Tegoroczne wyniki pokazują również kilka ciekawych zmian w dotychczasowych wyborach polskich respondentów. Po raz pierwszy od początku istnienia badania jako markę godną zaufania w kategorii samochód respondenci wybrali markę Toyota. Równie duża zmiana nastąpiła w kategorii firma internetowa, w której za markę godną zaufania polscy respondenci po raz pierwszy wybrali markę Neostrada TP.
W badaniu European Trusted Brands 2007 największe zaufanie Polaków zdobyły w swoich kategoriach następujące marki: Toyota (samochód), Amica (urządzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis Travel (biuro turystyczyne), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta płatnicza), PZU S.A. (towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (firma internetowa), PKN Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (środek przeciwbólowy), Gripex (leki na przeziębienie), L’Oréal (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (płatki śniadaniowe).
fot. mat. prasowe
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl