Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
2003-06-18 00:13
Obroty przedsiębiorstw, które wdrożyły bądź wdrażają system CRM
- 5 % to firmy o obrotach poniżej 10 milionów złotych,
- 10 % to firmy o obrotach pomiędzy 11 a 20 milionów złotych,
- 19 % stanowią firmy o obrotach pomiędzy 21 a 50 milionów złotych
- 22 % to firmy o obrotach pomiędzy 51 a 100 milionów złotych
- 19 % stanowią firmy o obrotach pomiędzy 101 a 250 milionów złotych
- 19 % to firmy o obrotach pomiędzy 251 a 500 milionów złotych,
- 5 %to firmy o obrotach powyżej 500 milionów złotych.
fot. mat. prasowe
ZAKRES PROWADZONYCH WDROŻEŃ
Najchętniej wdrażane moduły
Zdecydowana większość klientów na systemy CRM podjęła decyzję o wdrożeniu modułu Contact Management. Jest to najpopularniejszy moduł (93 % instalacji obejmuje Contact Management). W związku z brakiem jednoznacznych definicji pod tym pojęciem rozumiemy m.in. zarządzanie kontaktami z klientami, zarządzanie sprzedażą (opportunity management oraz lead management) zarządzanie handlowcami i zarządzanie czasem. Zdecydowanie mniej firm (40%) zdecydowało się na wdrożenie modułu Campaign Management (zarządzanie kampaniami marketingowymi, generowanie list, automatyzacja wysyłek, korespondencja seryjna). Około 20 % firm wdrożyło narzędzia związane z analitycznym CRM. Niewiele przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenia modułów wspomagających serwis i wsparcie (Helpdesk). Odpowiednio po 13 i 7 procent.
fot. mat. prasowe
Wielkość wdrożeń
Typowe wdrożenie systemu klasy CRM w Polsce oznacza instalację 20 – 50 licencji. Takich instalacji jest ok. 35 %. Dwukrotnie mniej jest instalacji pomiędzy 11 a 20 stanowisk oraz pomiędzy 51 a 100 stanowisk. Powyżej 100 licencji kupuje 12 % badanych firm zaś poniżej 10 stanowisk ok. 18 %.
fot. mat. prasowe
oprac. : Maciej Stanusch / Process4E