Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
2003-06-18 00:13
Platformy bazodanowe
Jako podstawową platformę bazodanową do instalacji systemów klasy CRM najczęściej firmy wybierają platformę Microsoft SQL Server (66 % wskazań). Czterokrotnie mniej wdrożeń oparto o platformę Lotus Notes (14%) oraz Oracle (12%). Inne systemy bazodanowe reprezentowane są w szczątkowej formie. Są to najczęściej Access, Sybase i Paradox.
fot. mat. prasowe
Współpraca z systemami typu "back-office"
W 43 % przypadków system klasy CRM został zintegrowany z systemem typu back-office (MRPII/ERP). Integracja ta nastąpiła najczęściej w przypadku kiedy system CRM i system MRPII/ERP został dostarczony przez tego samego dostawcę. W kolejnych 17 % przypadków planuje się taką integrację. Póki co 40 % respondentów nie zintegrowało swoich systemów CRM ani nie planuje podjąć takich kroków w przyszłości.
fot. mat. prasowe
Współpraca z systemami typu Call Center
Choć Call Center stanowią jeden z najważniejszych kanałów komunikacji z klientami to ich integracja z systemami typu CRM nie jest zbyt popularna. Zaledwie 14 % firm zintegrowało swoje systemy z kanałem typu Call Center. Dalsze 15 % firm planuje taką integrację w bliżej nieokreślonej przyszłości. Jednak, aż 71 % firm ani nie zintegrowało swoich systemów z Call Center ani nie ma zamiaru podjąć takich kroków w przyszłości.
fot. mat. prasowe
oprac. : Maciej Stanusch / Process4E