VAT na sprzedaż online
2003-06-11 13:47
Przeczytaj także: Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
Stawka VAT wyniesie od 15 do 25% na "cyfrowe" towary, w tym m.in. oprogramowanie, muzykę, zakupy na aukcjach internetowych, czy abonament za usługi internetowe. Dotychczas tylko firmy z krajów UE były zobowiązane do obciążania VAT-em swoich klientów. Wiązało się to jednak z tym, że firmy spoza granic UE były niezwykle konkurencyjne, za sprawą niższych cen. Po wprowadzeniu nowej dyrektywy, konkurencja na rynku ma się wyrównać.Podczas gdy rodzime firmy są zadowolone z inicjatywy UE, zagraniczne firmy zajmujące się e-handlem próbują dostosować się do nowego prawa. AOL przenosi swoje europejskie oddziały do Luksemburga, z racji tego, że kraj ten posiada najniższe podatki, Amazon zapowiada, że będzie pobierał VAT od klientów, zaś dom aukcyjny eBay, w krajach o niskim procencie operacji, przejmie ciężar regulowania VAT-u na siebie. Dotyczy to m.in. Francji i Włoch, zaś mieszkańcy Wielkiej Brytanii czy Niemiec będą musieli płacić VAT z własnej kieszeni.
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press
Przeczytaj także
-
Zadłużenie salonów kosmetycznych i fryzjerskich wzrosło do 154 mln zł. Czy pomoże niższy VAT?
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
-
Black Friday 2023 w Polsce i Europie w liczbach
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
-
Zaległości e-handlu przekroczyły 400 mln zł
-
Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele
-
12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w e-commerce
-
Współczynnik konwersji, personalizacja i konwersacyjny AI, czyli skuteczne narzędzia w e-commerce
-
Przekształcenie prostej spółki akcyjnej w spółkę akcyjną lub spółkę z o.o. - jakie zasady?