eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy i telewizja w 2006 roku

Polacy i telewizja w 2006 roku

2007-01-16 03:04

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r.


Serialowym liderem pozostaje „M jak miłość”. Każdy premierowy odcinek tego serialu w 2006 roku oglądało nieco ponad 9 mln Polaków (25,4%) oraz 61,3% spośród tych, którzy w czasie jego emisji oglądali telewizję. Sporym zainteresowaniem cieszyło się także niedzielne „Na dobre i na złe” (6,3 mln widzów) oraz druga seria „Zagubionych” (3,7 mln), popularna także w innych krajach.

Telewizja Polska dominuje także w przypadku programów rozrywkowych – „Szansa na sukces” lub „Jaka to melodia?” przyciągają odpowiednio 4 mln oraz 3,2 mln widzów. Sporą popularnością cieszył się także „Taniec z gwiadami” w TVN – średnia oglądalność tego programu w 2006 roku wyniosła 3,7 mln widzów. Aż 27,1% widzów, którzy w czasie emisji tego programu mieli włączone telewizory, wybierało TVN. Najpopularniejszym programem informacyjnym pozostają „Wiadomości” – ich średnia widownia wyniosła 4,6 mln (13%).

W 2006 roku na reklamę telewizyjną wydano 7,83 mld zł. To o 22,4% więcej, niż rok wcześniej i o 13,8% więcej, niż w 2004 roku. Wyraźny spadek wpływów reklamowych o niespełna 0,5 mld zł w 2005 roku jest konsekwencją „ciszy reklamowej” w kwietniu’05 z powodu śmierci Jana Pawła II.

Widoczny wzrost wydatków w 2006 roku (w porównaniu z rokiem 2005) jest konsekwencją przede wszystkich zwiększonych nakładów na reklamę telewizyjną w okresie wiosennym i jesiennym. Sezonowość oglądania telewizji odbija się także na wysokości wpływów reklamowych, które w wakacje pozostają na zbliżonym poziomie.
Najwięcej na reklamę swoich produktów w telewizji wydali Unilever – Bestfoods oraz Procter&Gamble. 10 największych reklamodawców odpowiada za 27% wszystkich wydatków poniesionych w 2006 roku na reklamę telewizyjną.

Najwięcej w reklamę telewizyjną inwestowali producenci żywności (30% wszystkich wydatków) oraz produktów do higieny i pielęgnacji ciała (14%). Co 10 złotówka wydana w ubiegłym roku na reklamę telewizyjną pochodziła od producentów z sektorów: motoryzacyjnego, wyposażenia domu i biura, środków inwestycyjnych, odzieży i innych.

Największą część wydatków reklamowych przyciągnął TVN, który – wyprzedzając Polsat - stał się liderem rynku. W porównaniu z 2005 roku zwiększył swoje przychody o 46%. Spośród pierwszych 10 stacji najbardziej spektakularny wzrost zanotował TVN24, gromadząc o 73% więcej, niż w 2005 roku. Mniejsze przychody zanotował TV4 (spadek o 13%) oraz TVN Siedem (spadek o 14%).

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny I-VI 2009 Rynek telewizyjny I-VI 2009

poprzednia  

1 2

Inflacja XII 2006

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: