eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internetowe zakupy świąteczne 2006 na świecie

Internetowe zakupy świąteczne 2006 na świecie

2007-01-03 01:11

Internetowe zakupy świąteczne 2006 na świecie

Tabela 1: Sprzedaż amerykańskich sklepów internetowych i wydatki kupujących w sieci w okresie świąte © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

W październiku specjaliści z eMarketera przewidywali, iż sprzedaż sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych w ciągu sezonu świątecznego (listopad i grudzień) osiągnie 24,3 miliardy dolarów. Szacunki te dotyczą zarówno sprzedaży prezentów, jak i dóbr nie związanych ze świętami.

Przeczytaj także: Jakie prezenty świąteczne kupujemy

Sezon zakupów świątecznych jest obecnie w pełni i według nowych przewidywań eMarketera liczba kupujących w internetowych sklepach wyniesie 93 miliony, z których każdy wyda średnio 263 dolary. Większa część tych pieniędzy (około 205 dolarów) to wydatki związane z zakupami świątecznymi. Pozostała część dotyczy zakupów nie związanych ze świętami.

Wpływ sezonu świątecznego na roczne wydatki online jest znaczny. Wartość sprzedaży e-commerce w USA jest bliska przekroczenia poziomu 100 miliardów dolarów i osiągnięcia 108 miliardów dolarów (wyłączając sprzedaż wycieczek i biletów na różne wydarzenia). Przedświąteczna sprzedaż będzie stanowić 22 proc. ogólnej wartości zakupów dokonywanych online. Szacuje się, że w 2006 roku każdy kupujący online wyda 1055 dolarów.

fot. mat. prasowe

Tabela 1: Sprzedaż amerykańskich sklepów internetowych i wydatki kupujących w sieci w okresie świąte

Tabela 1: Sprzedaż amerykańskich sklepów internetowych i wydatki kupujących w sieci w okresie świątecznym 2006 i całym 2006 roku.

13 proc. respondentów dokonujących zakupów w Internecie zapowiedziało w listopadowej ankiecie przeprowadzonej przez firmę Compete, iż cały budżet przeznaczony na kupno prezentów w bieżącym sezonie świątecznym planuje wydać na zakupy w Internecie. Prawie jedna trzecia konsumentów (31 proc.) planowało wydać online ponad połowę pieniędzy przeznaczonych na kupno prezentów. Dla porównania 28 proc. respondentów planowało wydać co najmniej połowę budżetu w zwykłych sklepach, zaś 38 proc. konsumentów USA planowało przeznaczyć co najmniej połowę budżetu świątecznego na zakupy w sklepach dyskontowych.

fot. mat. prasowe

Wykres 1: Procent świątecznych budżetów Amerykanów przeznaczonych na wydatki online w listopadzie 20

Wykres 1: Procent świątecznych budżetów Amerykanów przeznaczonych na wydatki online w listopadzie 2006 r. (% respondentów).

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: