eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mastercard SpendingPulse pokazuje wysokie wzrosty w sprzedaży detalicznej w całej Europie

Mastercard SpendingPulse pokazuje wysokie wzrosty w sprzedaży detalicznej w całej Europie

2022-06-09 12:09

Mastercard SpendingPulse pokazuje wysokie wzrosty w sprzedaży detalicznej w całej Europie

Widać wzrosty w sprzedaży detalicznej w całej Europie © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Z najnowszego raportu Mastercard SpendingPulse wynika, że sprzedaż detaliczna odnotowała wysokie wzrosty w całej Europie.

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Mastercard zdecydował się rozszerzyć publikowany od lat raport Mastercard SpendingPulse o nowe kraje europejskie, prezentując wyniki dla 9 dodatkowych państw: Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Węgier, Czech, Niderlandów i Polski.

Mierząc sprzedaż w sklepach i w internecie przy użyciu wszystkich form płatności, badanie Mastercard SpendingPulse wskazuje, że Hiszpania, Wielka Brytania i Francja odniosły największy wzrost w maju, w ujęciu rok do roku wśród krajów objętych badaniem, bez uwzględnienia inflacji.
W całej Europie trwa przywracanie równowagi. Konsumenci przerzucili się z kupowania dóbr, na szukanie doświadczeń, których brakowało im w ciągu dwóch ostatnich lat. To dobry znak dla sektora usług, m.in. restauracji i hoteli – komentuje Natalia Lechmanova, Starsza Ekonomistka w Mastercard Economics Institute. - Pomimo wzrostu cen, konsumenci pozostają odporni. Obserwujemy stałe poziomy wydatków, pomimo że zmieniają się kategorie, na które przeznaczane są pieniądze.

Według Mastercard SpendingPulse, kluczowe trendy w maju 2022 roku odzwierciedlają dywersyfikację wydatków pomiędzy sektorami i kanałami w miarę znoszenia pandemicznych obostrzeń:
  • Całkowita sprzedaż detaliczna, z wyłączeniem sprzedaży samochodów, odnotowała wzrosty na większości rynków w porównaniu do maja 2021, a nawet w odniesieniu do maja 2019, czyli okresu przed pandemią Covid-19;
  • Sprzedaż w sklepach stacjonarnych stale rośnie na większości europejskich rynków;
  • Sprzedaż w Internecie zwolniła, pozostając jednak wciąż na wysokim poziomie w porównaniu do maja 2019.

Sektory takie jak elektronika, artykuły spożywcze czy branża meblowa odnotowały niższe wzrosty rok do roku (maj 2021 vs maj 2022). Spowodowane jest to zniesieniem obostrzeń pandemicznych i tym samym rozszerzeniem wydatków o usługi.

fot. mat. prasowe

Mastercard SpendingPulse - maj 2021 vs maj 2022

Sektory takie jak elektronika, artykuły spożywcze czy branża meblowa odnotowały niższe wzrosty rok do roku (maj 2021 vs maj 2022).


Najwyższe i widoczne wzrosty odnotowały branże, które zyskują na ożywieniu w turystyce i podróżach, takie jak usługi restauracyjne i noclegowe. Do tej zmiany przyczyniły się również rosnące ceny w tym obszarze.

fot. mat. prasowe

Mastercard SpendingPulse - maj 2021 vs maj 2022, cd

Najwyższe i widoczne wzrosty odnotowały branże, które zyskują na ożywieniu w turystyce i podróżach, takie jak usługi restauracyjne i noclegowe.


Konsument jest sercem gospodarki – podsumowuje Mark Barnett, Prezes Mastercard Europe. - Analizując nasze unikalne dane dotyczące sprzedaży detalicznej, jesteśmy w stanie w czasie rzeczywistym oceniać kondycję klientów i panujące wśród nich trendy. To pomaga rządom i biznesowi zrozumieć potrzeby i zwyczaje współczesnego klienta by dostosować się do jego ciągle zmieniających się oczekiwań, na różnych rynkach i w różnych obszarach.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: