eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › W smartfonie najważniejsze jest cyberbezpieczeństwo?

W smartfonie najważniejsze jest cyberbezpieczeństwo?

2022-03-06 00:44

W smartfonie najważniejsze jest cyberbezpieczeństwo?

W smartfonie najważniejsze jest cyberbezpieczeństwo? © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Przed nami wyniki badania Coleman Parkes Research, które zostało zrealizowane na zlecenie Allot, jednego z globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa. Jego autorzy przyjrzeli się, czego konsumenci oczekują od oferty operatorów telefonii komórkowej. Okazuje się, że użytkowników smartfonów charakteryzuje dziś spora roztropność.

Przeczytaj także: Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:




54% konsumentów na świecie uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej. Dopiero na drugim miejscu jest mobilna rozrywka, która została wskazana przez 13% konsumentów na świecie. Wyniki te wyraźnie pokazują zmianę, jaka zaszła w nastrojach konsumenckich w ostatnich latach i że to nie rozrywka, a bezpieczeństwa stało się głównym magnesem przyciągającym klientów do operatorów.

Potrzeby konsumentów w zakresie zapewnienia im cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej podkreśla fakt, że na kolejnych miejscach wśród najbardziej oczekiwanych przez nich usług oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej znalazły się: ochroną przed cyberprzemocą (13% wskazań), ubezpieczenie telefonu (12%), a także możliwość kontroli rodzicielskiej poczynań dzieci w internecie (7%).

fot. mat. prasowe

Kwestie najważniejsze dla konsumentów

54% konsumentów na świecie uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej.


Aż 56% respondentów wskazała także, że chce, aby ochrona przed zagrożeniami w sieci była częścią pakietu usług oferowanych przez ich operatora – w porównaniu do zaledwie 8% takich wskazań w 2020 roku. Co więcej, aż 48% konsumentów oczekuje także preinstalowanych przez producentów zabezpieczeń na swoich telefonach w porównaniu do 27% takich wskazań dwa lata wcześniej.
Inne kluczowe wnioski z raportu „Allot Telco Security Trends H1 2022” obejmują:
  • 57% konsumentów stwierdziło, że nie wie, które rozwiązanie cyberbezpieczeństwa wybrać. Oznacza to nasilenie się zagubienia konsumentów w tym obszarze, bo w 2020 roku takiej samej odpowiedzi udzieliło 31% respondentów;
  • 62% konsumentów stwierdziło, że bezpieczna łączność jest podstawową ofertą, której oczekują od dostawców usług mobilnych;
  • 84% konsumentów uważa, że zabezpieczenia powinny już znajdować się na urządzeniu lub że odpowiedzialność za bezpieczeństwo powinna spoczywać na producencie urządzenia lub dostawcy usług;
  • 75% konsumentów stwierdziło, że ufa swojemu operatorowi komórkowemu w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami;
  • Ponad 90% konsumentów jest gotowych zapłacić za ochronę przed cyberzagrożeniami.

Badanie Allot zostało przeprowadzone wśród 8 tys. klientów operatorów telefonii komórkowej na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: