eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów VIII 2006

Sprzedaż samochodów VIII 2006

2006-09-12 11:50

W sierpniu 2006 roku sprzedano na polskim rynku 17 tysięcy 517 nowych samochodów osobowych, o 7,7 procent mniej niż w poprzednim miesiącu, i o 1,4 procent mniej niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, badający polski rynek motoryzacyjny. Wynik skumulowany od początku roku wyniósł 156 tys. 279 sztuki, o 6,3 procent mniej niż rok wcześniej.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów VII 2006

Na pierwszej pozycji znajduje się Toyota. Wynik skumulowanej sprzedaży w wysokości 19 tys. 852 auta (o 3,9 proc. większy niż rok wcześniej) daje japońskiemu producentowi 12,7 procent udziału w rynku (przed rokiem 11,5 proc.). Miesięczny wynik w sierpniu również był większy niż w ubiegłym roku: 2.281 aut oznacza wzrost o 6,5 proc.

Druga lokata należy do Skody, która sprzedała od początku roku 18 tys. 327 swoich samochodów, o 4,9 procent mniej niż przed rokiem. W sierpniu pojazdy Skody znalazły 2.104 nabywców (spadek o 3,1 proc.).

Na trzecim miejscu znajduje się Opel z wynikiem 16 tys. 278 sprzedanych w tym roku aut (wzrost o 9,9 proc.), w sierpniu auta Opla znalazły 1.773 nabywców (wzrost o 21,9 procent).

Kolejny w zestawieniu Fiat, sprzedał w tym roku 16 tys. 258 aut (zaledwie o 20 sztuk mniej od Opla), a w sierpniu 1.509 aut (odpowiednio o 2,5 i o 8,7 procent mniej niż rok wcześniej). Piąty na liście Ford odnotował dotkliwy spadek sprzedaży skumulowanej - 11.864 auta (spadek o 11,4 procent), mimo że sierpniowy wynik był tylko o 1,6 procent mniejszy niż przed rokiem i wyniósł 1.335 sztuk. Szósta lokata należy do Renault, na zakup samochodów tego francuskiego producenta zdecydowało się w ciągu ośmiu miesięcy tego roku 10 tys. 747 klientów, o 13,7 procent mniej niż rok wcześniej, z czego w sierpniu 1.054 osoby (spadek o 15,9 proc.).

Peugeot również osiągnął w Polsce gorsze wyniki niż w poprzednim roku: sprzedaż sumaryczna wyniosła 9.764 auta (spadek o 10,8 procent), sprzedaż sierpniowa - 1.148 aut (spadek o 0,7 proc.). Ósmą lokatę utrzymał Volkswagen, z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 8.571 aut (o 9,5 procent większy niż przed rokiem). Sierpniowy rezultat niemieckiej marki - 1.349 aut wykazał najwyższy w czołówce wskaźnik wzrostu - o 47,8 procent.

Najbardziej drastyczny spadek wśród najpopularniejszych marek polskiego rynku odnotował Citroen. Sprzedaż sumaryczna - 7.839 sztuk - jest o 19,6 procent mniejsza niż rok wcześniej, a miesięczna - 781 sztuk - o 31,6 procent mniejsza niż w ubiegłym roku. Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: