eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż samochodów VII 2006

Sprzedaż samochodów VII 2006

2006-08-10 11:50

W lipcu 2006 roku sprzedano na polskim rynku 18 tys. 991 nowych samochodów osobowych, o niemal 9,5 procent mniej niż w poprzednim miesiącu, a o 3,2 procent mniej niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów V 2006

Sprzedaż skumulowana od początku roku wyniosła 138 tys. 752 sztuk samochodów, o 6,9 procent mniej niż rok temu.

Czołowe miejsca na liście najpopularniejszych marek na polskim rynku zajmują Toyota i Skoda. Japoński producent sprzedał od początku roku 17 tys. 571 swoich aut, o 3,6 procent (610 sztuk) więcej niż przed rokiem. Na zakup czeskich samochodów zdecydowało się w ciągu siedmiu miesięcy 16 tys. 223 nabywców, o 5,1 procent (876 sztuk) mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Miesięczne wyniki sprzedaży w lipcu są dla obu marek bardzo zbliżone: Toyota - 2.376 sztuk, Skoda - 2.363 sztuki.

Trzecią lokatę utrzymał Fiat, sprzedając łącznie 14 tys. 749 samochodów, o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej. W lipcu wynik Fiata w wysokości 2.023 sprzedane auta był o 4,9 proc. większy niż w ubiegłym roku.

Na czwartym miejscu uplasował się Opel z wynikiem sumarycznym 14.505 aut, w tym 1.842 sztuki to sprzedaż lipcowa. Oba rezultaty są wyższe niż przed rokiem: odpowiednio o 8,6 i 3,4 procent.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Ford. Zarówno wynik skumulowany - 10.529 aut, jak i lipcowy - 1.330 sztuk, wykazały spadki w porównaniu z ubiegłym rokiem: o 12,6 i o 22,6 procent.

Dwie kolejne pozycje należą do Renaulta i Peugeota. Sprzedaż tegoroczna obu producentów jest mniejsza niż przed rokiem: samochody Renault znalazły 9 tys. 693 nabywców (spadek o 13,5 procent), natomiast auta Peugeot kupiło 8.617 osób (o 12 procent mniej niż rok wcześniej). W lipcu Renault sprzedał 1 tys. 268 aut, o 1,6 procent więcej niż w ubiegłym roku, sprzedaż Peugeota wyniosła 1.074 auta, o 19,9 procent mniej niż przed rokiem.

Ósmą lokatę zajął Volkswagen, który sprzedał w Polsce od początku roku 7 tys. 222 swoich aut, o 4,5 procent więcej niż rok wcześniej.

Citroen zajął dziewiąte miejsce, przy sprzedaży sumarycznej w wysokości 7.058 sztuk, mniejszej o 18 procent niż rok temu.

Pierwszą dziesiątkę zestawienia zamyka Honda (sprzedaż skumulowana w wysokości 5.353 sztuk i lipcowa 795 sztuk).

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: