eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Blogi w służbie PR

Blogi w służbie PR

2006-08-29 00:03

Przeczytaj także: Najpopularniejsze blogi w polskim Internecie


Platforma Seat'a jest blogiem wydarzeniowym informującym o akcji promocyjnej Seat'a Altea "Zniszczyć, czy ocalić". Uczestnicy konkursu wysyłali SMS'y, które niczym kciuki podczas walk Gladiatorów w starożytności decydowały o losie czerwonego Seata: przetrwa lub zostanie spuszczony z wysokości 15m osiągając tym samym prędkość 60km/h. Autor postów Michał Pawłowski informując o przebiegu konkursu, zainteresowaniu akcją promocyjną, jak i modelkami biorącymi w niej udział, zamieszczał też posty z opinią duchownych, psychologa, socjologa - w przyjaznym czytelnikom stylu relacjonując wszystko, co się dzieje w samym środku i dookoła akcji, zachęcając ich do nawiązania dialogu i... tym samym włączenia się do akcji.

Swoją aktywność w blogosferze zaznacza także branża finansowa, wykorzystując ją w celach promocyjnych. W roku 2005 OFE Skarbiec-Emerytura zorganizował konkurs na bloga o szukaniu pracy, a niedawno Bre Bank SA ogłosił konkurs dla swoich pracowników i klientów, w którym zadaniem uczestników jest opisanie swojej historii oraz urozmaicenie jej zdjęciami. Działania te pokazują, że blogi są nie tylko sposobem, ale i pretekstem do komunikowania.

Korzyści

Pytanie o korzyści sprowadza się do komunikacji, a ta jest dziś podstawą. Istotny jest sposób i cel, w jakim ją wykorzystamy. Blogi firmowe umożliwiają dialog z rzeszą potencjalnych i aktualnych klientów, w wyniku którego firma lepiej poznaje potrzeby konsumentów. Oczywiście w takim celu - i jest to jak najbardziej właściwe - przeprowadza się badania rynkowe. Jednak blog jest tutaj narzędziem pomocniczym, którego koszty w porównaniu z badaniami są znikome i ograniczają się do ilości roboczogodzin poświęconych na analizę treści i wpisywanie postów. Blogi można więc wykorzystać w wielu etapach wprowadzania nowego produktu: począwszy od fazy generowania pomysłów, poprzez ich selekcję, modyfikację i testy prototypów. Przykładem tutaj jest firma Microsoft, która zatrudnia blogerów do wyrażania opinii o testowanych produktach.

Blogi są pomocne nie tylko na etapie testowania i modyfikacji produktów, ale mogą być niezastąpione w sytuacjach kryzysowych. Przykładem może być amerykańska firma Dreamhost, która miała ogromny problem z obsługą swoich klientów. Na stronach korporacyjnego bloga szczegółowo opisała trudności, otwarcie przyznała się do błędu i nieprzygotowania do krytycznych sytuacji. Taka deklaracja spotkała się z pozytywnym odbiorem internautów. Zamiast szeregu zarzutów pod adresem Dreamhost wśród komentarzy dominowały podziękowania za informacje, wyrazy podziwu za szczerość i otwartość.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: