2021-03-10 13:10
Przeczytaj także: Xiaomi Redmi 5 i Redmi 5 Plus w przedsprzedaży w Polsce
Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na sprzedaż smartfonów, ponieważ do zdalnej pracy czy nauki dużo praktyczniejszym zakupem od smartfonu był laptop czy nawet tablet. Spadł także popyt na flagowe modele, a do łask klientów wróciły tańsze smartfony, które do niedawna jeszcze ich zdaniem nie zapewniały im wystarczająco dobrych doświadczeń z użytkowania. Dlatego też spadły średnie ceny a przez to wartość rynku. – zwraca uwagę Marek Kujda, analityk IDC.
Sankcje USA pozbawiły Huawei możliwości dostarczania na rynek nowych smartfonów z usługami i aplikacjami Google, co niestety negatywnie odbiło się na zainteresowaniu klientów. Dało to firmom Xiaomi, Oppo i Lenovo możliwość zwiększenia ich udziałów w rynku kosztem Huawei. Z kolei w przypadku Apple w Polsce dobrze sprzedawały się mniejsze modele iPhone’ów tj. SE i 12 Mini, dzięki którym firma zwiększyła sprzedaż. – dodaje Marek Kujda.
fot. mat. prasowe
Mobile Phone Tracker, marzec 2021
Liderem rynku w ujęciu ilościowym została firma Xiaomi z 32% udziałem.
oprac. : eGospodarka.pl
iPhone 7 rozczaruje?
Co nowy iPhone SE przyniesie Apple?
Smartfon Xiaomi Mi5 niedługo w Polsce
Chińskie smartfony tanie, ale nie najtańsze
Ranking smartfonów: Samsung górą
Ceny smartfonów najniższe we Włoszech
Najlepszy smartfon 2014. Co wybierali klienci?
Apple iPhone 6 - bez rewolucji
Internet mobilny: Apple wciąż na topie
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Tego na pewno nie wiedziałeś o uśmiechu! Doktorzy Clowni zdradzają kilka niezwykłych ciekawostek REKLAMA
Grupa kapitałowa: wzajemne transakcje w kosztach podatkowych
Trener personalny bez podatku VAT
Ceny OC. We Wrocławiu i Gdańsku najdrożej
Pożyczki w marcu 2021 wreszcie w górę
EUR/PLN dziś rano jest najwyżej od 10 dni
Wynajem mieszkań - stawki w I kw. 2021 niższe niż przed rokiem