2016-08-22 13:30
iPhone czy iPad? Który z nich generuje większy ruch w sieci? © Monet - Fotolia.com
Przeczytaj także: Apple sprzedało 49 milionów iPhonów. Ale dało się wyprzedzić LG
Gemius przyjrzał się odsetkowi odsłon, jakich polscy internauci dokonują za pośrednictwem urządzeń mobilnych marki Apple - iPhone'a i Apple iPada. Analizie poddano okres od stycznia 2013 roku do lipca bieżącego roku.
─ Rynek tabletów na całym świecie przeżywa pewien kryzys tożsamości – jakie ma być zastosowanie tych urządzeń? Czy tablety mają służyć do pracy? Do czytania tygodników i komiksów? Do oglądania filmów? Po początkowym zachwycie, obecnie klienci mniej chętnie sięgają po te urządzenia i znajduje to odzwierciedlenie w spadku oglądalności z iPadów – tłumaczy Dariusz Jemielniak, ekspert Akademii Leona Koźmińskiego. ─ Nie bez znaczenia jest także ekspansja phabletów – dużych telefonów, które rozmiarami przypominają mini tablety – a także coraz większa liczba naprawdę udanych tabletów opartych na Androidzie, choćby seria Galaxy Tab, czy niszowy, choć świetnie dopracowany Pixel. Również dochodzi do tego ofensywa tabletów Windows, które co prawda mają mniej aplikacji i mniej wygodny UI, ale za to pozwalają na korzystanie z dokładnie tych samych aplikacji, co pecety ─ dodaje Jemielniak.
fot. mat. prasowe
iPhone vs iPad
Analiza dowodzi, że większość odsłon pochodzi z iPhone'ów.
─ Wzrost odsłon z iPhone'ów należy, moim zdaniem, interpretować jako przejaw bogacenia się społeczeństwa polskiego i nadganiania Zachodu – w Polsce iPhone'y ciągle są na fali, tymczasem w USA, choć nadal stanowią niemal połowę sprzedawanych telefonów, wyraźnie tracą już na popularności – 16 proc. spadek sprzedaży, natomiast giełdowa wartość Apple spadła o kilkanaście procent. Nie bez znaczenia jest też fakt, że na rynku telefonów jest po prostu sporo modeli przewyższających iPhone'y funkcjonalnością, dorównujących im jakością wykonania, a także wyraźnie tańszych. Oprócz popularnych linii masowych Samsunga czy HTC, są także bardzo solidne alternatywne propozycje choćby w ramach marki Nexus – projektowanej przez Google, a wykonywanej przez różnych producentów – czy OnePlus oraz Xiaomi. Można się spodziewać, że ten trend będzie się utrwalać – także w Polsce, o ile Apple nie będzie w stanie zaproponować żadnej prawdziwej nowinki, z czym ma poważne kłopoty już od lat ─ tłumaczy Jemielniak.
oprac. : eGospodarka.pl
iPhone czy iPad – które urządzenie wygrywa?
Apple i Samsung zdobywają mobilny Internet
Internet mobilny: Apple najpopularniejszy
BYOD a wyciek danych firmowych
iPhone też można zhakować. Jak zapobiec włamaniu?
Ceny iPhone'a i Samsunga coraz wyższe
Mobilne trojany szukają nowych metod
Cyberprzestępczość mobilna 2016. Co nęka smartfony i tablety?
Sektor TMT 2017: sztuczna inteligencja, biometria i co jeszcze?
W Internecie pojawiły się informacje o tym, że właściciele stron www powinni dostosować je do urządzeń mobilnych. Jeśli tego nie zrobią ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Propozycje nowych przepisów budowlanych w ocenie deweloperów
Ulga dla samotnej matki / samotnego ojca w rozliczeniu PIT 2022/2023. Ile można zyskać?
Ostatni dzwonek na obniżenie podatku od nieruchomości firmowych za 2023 r.
Jak przygotować się do złożenia PIT-a za 2022 rok? Sprawdź co się zmienia
Ceny transferowe na celowniku fiskusa. Coraz więcej kontroli podatkowych
Senny poranek
Samochód elektryczny: czego chce od elektryka statystyczny Kowalski?